19.04.2024
 
"מנכ"ל אל על בחר לאיים במקום להפגין אמפתיה"

 

שירות חדשות תיירות

 

ביום חמישי האחרון קורקעו 23 טייסי אל על, לטענת ועד טייסי החברה "ללא סיבה ועל פי החלטה מיותרת של רשות התעופה האזרחית. החלטה ששוללת מציבור הטייסים הישראליים זכויות יסוד בסיסיות לחופש העיסוק, שהוענקו לכל אזרח על פי חוקי המדינה".

קברניט ניר צוק, יו"ר ועד טייסי אל על, פנה לטייסים במהלך סוף השבוע: "מנכ"ל החברה החדש בחר לזנוח את הטייסים המנוסים ביותר כשלנגד עיניו עומד רווח כלכלי פסול הנובע מהחלטה אומללה. הניסיונות לגבש עם הנהלת החברה, את התנאים להמשך העסקת הטייסים הותיקים שקורקעו, לא הבשילו. ההנהלה בחרה להתעלם מפרק הקרקוע שבהסכם העבודה."

עוד מציין צוק כי "נציג ההסתדרות הציע להנהלה פתרון זמני, לשנתיים הקרובות. הפתרון, שמקורו הכספי בזכויות אותן צברו הטייסים במשך עשרות שנים, נדחה על ידי ההנהלה. ההנהלה גם דחתה את הצעתו להכריז על המצב כקרקוע זמני, ללא פגיעה בזכויותיהם המשפטיות".

עוד מציינים הטייסים כי "מערכת יחסי עבודה טובה מתחילה ביחס וכבוד הדדי ולאחר מכן תנאים ושכר. ככל שבנושא הכלכלי ניתן אולי לנסות להבין את עמדת ההנהלה, את היחס שספגו ממנה הטייסים הוותיקים, קשה להסביר. חוסר הרגישות שהפגינה הנהלת החברה, כלפי ציבור שלם שתרם עשרות שנות עבודה בחברה, בנאמנות ובחריצות, מקומם".

ביום רביעי האחרון נפגש מנכ"ל אל על עם קבוצת הטייסים הוותיקים שקורקעו, ולדברי הטייסים, "במקום להפגין אמפתיה למצבם ותסכולם, בחר המנכ"ל לאיים. במקום למצוא פתרון מהיר והוגן, אמר כי 'לאור המחסור שנוצר בטייסים, ההנהלה לא תתאמץ לאייש את הטיסות'. המנכ"ל איים שהוא יהיה זה שיעמיד את טיסות החברה אם יווצר קושי לאיישן".

וועד הטייסים בשיתוף עם ההסתדרות, יגיש בימים הקרובים עתירה לבית הדין כנגד הנהלת החברה על התעלמות לכאורה ממחויבותה ההסכמית. בשבוע הבא יקיימו הטייסים אספות עובדים שלא במסגרת שעות העבודה.

 

 

 

16/11/2014