28.03.2024
 
הסולריום בים המלח: "כמו קופים בגן חיות"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית, פנתה היום במכתב חריף למנכ"ל החברה הכלכלית חבל ים המלח ודרשה את התערבותו הדחופה בתנאי השטח בסולריום המרכזי בים המלח. מדובר בסולריום הרפואי האמור לספק אפשרות לשיזוף לצרכי ריפוי בעירום מלא למספר שעות ביום לתקופה ארוכה של מספר שבועות. מהמכתב עולה כי עקב ההזנחה של תנאי השטח, מתאפשרת כניסה אקראית של גברים (לא חולים) ש"טועים בדרך" ונכנסים למתחם השיזוף (בעירום) של הנשים וכן כי המקלחות שבורות, אין סבון והתנאים הסנטרים ירודים במיוחד.

יונה קציר יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית ציינה במכתב כי: "ההזנחה הנפשעת במקום יצרה מצב עגום אשר פוגע בנו החולים שמשלמים כסף רב (כ-60 שקלים ליום, כ-1,000 שקל ל-28 יום) עבור השימוש במתקן. זה מספר ימים שאנו מעלים את הנושא בפני מנהלת הסולריום והוא אינו זוכה לטיפול אלא להתעלמות מופגנת. חולים מתלוננים בפני ואומרים כי הם "מרגישים כמו קופים בגן חיות" בשל היעדר מחיצה ראויה ויתרה מכך, לא יתכן שדברים אלמנטריים כמו סבון, לא יסופקו במקום ומנהלת הסולריום תגיד לחולים "תביאו מהמלון".

באתר החברה הכלכלית ישנם תיאורים מפליגים על נוחיות ונועם "הסולריום מגיש באהבה לכל המבקשים להירפא אפשרות לנוח, להיחשף בצנעה ובנועם לקרני השמש, להתרחץ ולצוף במי ים המלח. הסולריום מספק מעבר לרוגע מיטת שיזוף ומזרן לכל מתרפא, מים חמים, מלתחות ושירותים נקיים לאורך כל שעות וימי הפעילות, חוף ים פרטי. ב-2011 שופץ החוף. כיום הגישה לים נוחה מאוד, בין חצרות השיזוף המופרדות (גברים-נשים) עובר שביל, שאינו מאפשר חשיפה לחצרות. אנו דאגנו כי החשיפה לשמש תהיה בצינעה מלאה. בנוסף, נוספו דק עץ מרשים והצללות דקורטיביות על חוף הים. מתקני מים קרים לשתייה מפוזרים בחוף וכן מאווררים רבים. טיפלנו והשקענו גם במלתחות ובשירותים."

מסתבר כי התיאור הזה רחוק שנות אור מהמציאות אותה חווים חברי אגודת הפסוריאזיס, השוהים בימים אלו בים המלח לצורך ריפוי בחשיפה הדרגתית לקרני השמש. במכתב אשר העתקים ממנו נשלחו גם לשר התיירות, שרת הבריאות, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, ראש המועצה האזורית ומנהלת הסולריום הדגישה יו"ר אגודת הפסוריאזיס כי "אני דורשת את התערבותך המידית בנושאים המפורטים, כפי שאתם טורחים לציין הסולריום הינו המקום היחיד בים המלח שממוקם צמוד לים. מתוך כך לכם יש את הבלעדיות והאחריות לכך שהסולריום יעמוד ברמה הנאותה ויאפשר שיזוף נעים ונוח לחולים בפסוריאזיס. אנו לא דורשים כניסה חינם, אלה תמורה הולמת לכספים אותם אנו משלמים לכם בהעדר אלטרנטיבה אחרת".

 

 

26/10/2014