24.04.2024
 
סוכני הנסיעות נגד מע"מ: יבקשו פסק-דין הצהרתי

 

 

שירות חדשות תיירות

 

לאחר תקופה ארוכה של מגעים עקרים בין התאחדות משרדי הנסיעות לבין שלטונות מע"מ, החליטה ההתאחדות לפנות לבית המשפט בבקשה לפסק דין הצהרתי שיפטור את סוכני הנסיעות מתשלום מע"מ גם בגין ההפרש בין המחיר אותו הם גובים מהנוסעים תמורת הכרטיס לבין הסכום אותו הם מעבירים לחברת התעופה.

עד כה, מעולם לא הוטל מס ערך מוסף על עמלת הסוכן, וגם לא על דמי הטיפול שהחלו לגבות הסוכנים אחרי שחברות תעופה רבות הפסיקו לשלם להם עמלת סוכן. אולם מזה כשנה מאיימים שלטונות מע"מ כי יתחילו לגבות מהסוכנים מס על הפרשים אלה, וזאת מבלי להטיל אותו על חברות התעופה המשווקות את מוצריהן ישירות ללקוח, ובוודאי לא על אתרי ההזמנות הבינלאומיים.

מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל אמר כי בעוד שגורמים בינלאומיים פועלים בשוק המקומי ללא כל חבות מס, לא מע"מ ולא מס הכנסה, כמו גם חברות התעופה המוכרות בשיווק ישיר, באה המדינה ומנסה לשנות סדרי עולם באופן שידחק כליל את משרדי הנסיעות מהשוק. לדבריו, קיומם של סוכני הנסיעות מבטיח שוק משוכלל ותחרותי, ובלעדיהם יעלו המחירים לצרכנים.

"אזלת ידה של המדינה לגבות מסים ולאכוף חוקים נוספים על גורמים בינלאומיים ועל חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל, ותביעה מהישראלים בלבד לשלם מס, הינה בלתי סבירה, מגמתית, מפלה לרעה ומסכנת את המשך קיומו של הענף," מחה פתאל.

גורם בכיר בענף סוכני הנסיעות אמר לחדשות תיירות: "קודם נראה את האדונים ממע"מ גובים מס ערך מוסף מחברות התעופה ומאתרים כמו אקספדיה, ורק אחר כך שיבואו לחפש אצלנו. אנחנו מצידנו נשמח לשלם מע"מ בכל שיעור שהמדינה תצליח לגבות מהמשווקים הבינלאומיים באינטרנט - אפילו אם זה יהיה 50%."

 

 

 

30/09/2014