29.03.2024
 
משרד התיירות: סיכום ביניים לקמפיין "דווקא עכשיו חופשה בישראל"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות מפרסם את סיכום הביניים מה-31.7.14 ועד סוף אוגוסט 2014 של קמפיין "דווקא עכשיו - חופשה בישראל", ונערך לחיזוק הקמפיין באזור הדרום לקראת החגים ולאחריהם.

במהלך החודשים יולי אוגוסט, מתקבלת אצל העוסקים בתיירות כמעט מחצית מההכנסה השנתית, וכל פגיעה בתיירות בחודשים אלה היא משמעותית ביותר. בעקבות המשבר החמור, הן בתיירות פנים והן בתיירות נכנסת בחודש יולי בעקבות מבצע "צוק איתן", החליט שר התיירות לנדאו לא לחכות ל"יום שאחרי", לסוף המבצע, ולצאת בקמפיין לעידוד הישראלים לצאת לנופש. מטרת הקמפיין הייתה לחזק את החוסן הכלכלי של העורף, שכן לו היו הישראלים ממשיכים להישאר בבית ולא לצאת לחופשה השנתית - עסקים תיירותיים, שכוללים במיוחד מלונות קטנים, צימרים ואטרקציות, מסעדות וכדומה, היו נפגעים קשה עוד יותר, עד כדי סכנת קריסה, בעיקר בפריפריה.

בתכנון הקמפיין, נלקח בחשבון מצב הרוח הלאומי, על רקע הנפגעים במבצע וכן הצורך לתת לגיטימציה לצאת לחופשה "דווקא עכשיו". לפיכך, לאחר בחינת מספר חלופות, החליט השר על קמפיין בעל אופי לאומי, הפונה לאהבת הארץ, כאשר המציגים בו הם אנשים אלמוניים ולא שחקנים או ידוענים. צוות צילום מטעם לשכת הפרסום הממשלתית יצא לאתרי תיירות ברחבי הארץ וצילם נופשים אמיתיים, שסיפרו מדוע החליטו לצאת דווקא עכשיו לחופשה בישראל. כמו כן, היה ברור כי זה לא זמן מתאים "לחגוג" בחופשה, וצריך למצוא תוכן אחר שיתאים לאווירה בציבור. לפיכך יזם המשרד והציע לנופשים סיורים חינם ברחבי הארץ בהדרכת מורי דרך, שסבלו מביטול אלפי ימי הדרכה כתוצאה מהמבצע. בכך ניתן מענה גם לתוכן החופשה, וגם ניתן סיוע למורי הדרך.  

קמפיין "דווקא עכשיו - חופשה בישראל" פועל במספר מסגרות מדיה במקביל, בהשקעה כוללת של 7.8 מיליון ש'. לפי סקר של משרד התיירות, 73.2% מאוכלוסיית היעד נחשפה לפחות פעם אחת לקמפיין, 63.1% נחשפו לפחות שלוש פעמים לקמפיין ו-56.8% נחשפו אליו חמש פעמים או יותר. במסגרת שיתוף פעולה של משרד התיירות עם הזכיינית 'קשת', נרשמו 18.1 מיליון חשיפות באתר 'מאקו' ו-2.1 מיליון חשיפות נוספות באתר 'מאקו' הסלולרי. 30,561 מהכניסות היו של משתמשים בודדים (Unique Users), וכ-750 גולשים שיתפו תמונות משפחתיות מחופשתם בישראל.

הפרסום באינטרנט, הביא 219,500 גולשים שונים להיכנס לאתר "דווקא עכשיו - חופשה בישראל", ובסך הכל באתר נרשמו 272,000 כניסות. כמו כן, 1,715,000 גולשים צפו בסרטוני הקמפיין ביו-טיוב. למעלה מאלף שלטי חוצות נפרסו בכבישים מרכזיים ברחבי הארץ, הקמפיין הופיע גם בשידורי "דקה לשמונה" בערוץ 2 אשר זוכים לאחוזי רייטינג גבוהים, וכן בפרסום ברדיו ובעיתון.

 

 

 

 

 

22/09/2014