19.04.2024
 
למרות הכל, מיסז′ניקוב היה שר מוצלח, שהוביל תהליכי שינוי משמעותיים

 

 

מאת יוסי פישר*

 

כותרות העיתונים והמדיה האלקטרונית זעקו אמש על חקירתו של שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב. ה'מזל' התקשורתי הגדול שלו היה עיתוי הודעתו הדרמטית של שר הפנים גדעון סער על פרישתו מהחיים הפוליטיים אמש, שתפסה את כל הכותרות הראשיות.

אדם, כידוע, הוא בחזקת זכאי עד שלא תוכח אשמתו. ראינו זאת עם הרבה אישי ציבור - חקירות שנפתחו בקול רם ונסגרו מחוסר אשמה, חוסר עניין לציבור ועוד סיבות רבות.

אני מבקש להתייחס בעיקר לתפקודו של מיסז'ניקוב כשר תיירות. ניתן לומר לא מעט דברי ביקורת על תפקודו האישי של השר לשעבר ועל אורחות חייו, אך על תפקודו כשר פעיל, אנרגטי ומי שהוביל מהלכי שינוי, אי אפשר להתווכח. כל זאת להבדיל מהשר הנוכחי, שרואה בתפקיד שר התיירות משרה פוליטית ותו לא.

מיסז'ניקוב לא היה פקיד, אלא ראה במשרד התיירות מקפצה פוליטית - משרד כלכלי שיוביל אותו לתפקיד בכיר יותר במפלגתו הוא ובממשלה. מרגע כניסתו למשרד הוא הוביל קמפיין שכותרתו 'מהפכה בתיירות'. הבטיח וכך עשה. בתקופת כהונתו כשר, יחד עם מנכ"ל המשרד לשעבר נועז בר ניר, הובילו השניים מהלכים משמעותיים שכללו:

  • ביטול חובת האשרות לתיירים מאוקראינה - תוכנית שאני יצאתי בפומבי נגדה ובדיעבד היתה ועודנה הצלחה גדולה. אוקראינה היא אחת ממדינות היעד החשובות בתיירות לישראל.

  • הובלת המהלך לדירוג מלונות ישראל משלב הינקות ועד אישור החוק בממשלה לפי הקריטריונים הנהוגים באיחוד האירופאי. נלחם נגד גופים אינטרסנטיים ורבי כוח שרצו 'לטרפד' את הדירוג.

  • הקמת ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לבחינה מעמיקה של יוקר העלויות לתיירים בישראל, שאת מסקנותיה אישרה הממשלה הקודמת ואשר לצערנו המלצותיה יושמו רק בחלקן הקטן.

זהו שר התיירות היחיד או בין הבודדים שלפי מיטב זכרוני הצליח למלא קדנציה שלמה בת ארבע שנים במשרד התיירות, בלי 'לזגזג'. עם כל האמור, ברור לכל ששליחי ציבור ונבחריו חייבים להחזיק אמות מידה גבוהות של מוסר ויושרה. על כך אין חולק. הם חיים 'בבית זכוכית' וצריכים להתנהג בהתאם.

אני תקווה שבסופו של יום סטס מיסז'ניקוב יצליח להוכיח את חפותו. אנחנו זקוקים ליותר אישי ציבור 'צבעוניים' ודינמיים שיעשו מהפכות, ופחות כאלו שיאמצו את הגישה של 'אם לא עושים גם לא נפגעים'.

 

 

 

 

________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

 

 

 

18/09/2014