24.04.2024
 
ירושלים: 55 עמדות מידע תיירותי ממוחשבות הוצבו ברחבי העיר

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בירושלים הוצבו לשכות תיירות ממוחשבות וחכמות לרווחת התייר המבקר בה. 55 עמדות המחשב החכמות הוצבו במוקדי התיירות והתרבות בעיר, והן מספקות לתיירים מישראל ומחו"ל מידע לו הם זקוקים: מדריך כללי לעיר, נקודות עניין הנמצאות בקרבת מקום, הצעות למסלולים ומקומות שכדאי לבקר בהם, אפשרויות לינה, טיולים וסיורים נבחרים, אירועים ופסטיבלים, אטרקציות ואתרים בעיר, מסעדות וחיי לילה ומרכזי קניות וחיי תרבות וכן מידע על העיר העתיקה.

הצבת העמדות היא יוזמה של הרשות לפיתוח ירושלים, אשר באה לתת מענה מקצועי ורחב היקף לכ-3.5 מיליון התיירים המבקרים בעיר מדי שנה. לשכות התיירות הממוחשבות מציעות מידע מקיף ועדכני בחמש שפות (עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית ואיטלקית), והן כוללות מסך מגע נוח, ממשק ידידותי, מדפסת להדפסת כרטיסים לאטרקציות ואירועים וקורא כרטיסי אשראי להזמנת כרטיסים און-ליין מכל מקום ובכל זמן. בחלק מן העמדות אף ניתן לרכוש כרטיס הטבות חדש וייחודי לתייר מחו"ל המבקר בעיר.

"על אף שבעידן הסמארטפונים כל המידע נגיש באפליקציות, הבנו מסקרים שערכנו כי לרוב התיירים שמגיעים לירושלים כלל אין גלישה סלולרית", אומרת אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות בירושלים, "ולכן קבלת המידע באופן נגיש ומתקדם טכנולוגית תשנה להם את חוויית הביקור. כולנו היינו שמחים אם בטיולים שלנו בחו"ל היתה עמדה שכזו ביציאה מארמון באקינגהם בלונדון או מהפנתיאון ברומא לדוגמה, אשר תוביל אותנו ליעד התיירותי הבא ותבנה לנו מסלול טיול עם האטרקציות שבקרבת מקום כדי להבין לאן ללכת משם, ואנחנו גאים שדווקא ירושלים היא החלוצה בתחום זה. העמדות החכמות מאפשרות גם למי שלא תכנן את הטיול שלו מראש להפיק את המקסימום מהעיר הכי מרתקת ויפה בעולם".

בנוסף לעמדות הממוחשבות, יוקמו ברחבי העיר ירושלים לשכות מידע לתייר (Tourist Information) גם בתוך מרכזים מסחריים וחנויות, במסגרת עידוד שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. כך יזכו התיירים לעוד לשכות מידע הפרושות ברחבי העיר במיקומים אסטרטגיים למבקר בעיר, והעסקים בירושלים ירוויחו תנועת תיירים לתוך העסק, כמו גם אפשרות למכור מוצרים ממוסחרים (מרצ'נדייז) עם המיתוג Itraveljerusalem. בתי העסק יקבלו את השילוט i המפורסם של מודיעין התיירים המקובל בכל העולם. בין המקומות בהם יקומו לשכות המידע החדשות, ניתן למצוא את המשביר לצרכן ברחוב יפו בעיר, מתחם התחנה, תחנת שירות הרכבת הקלה בדוידקה, שוק מחנה יהודה ועוד.

 

 

14/09/2014