24.04.2024
 
על היהודים ודיר החזירים בו הם גרים - מדריך לנוסעים לבלארוס

 

מאת חגי רוזן

 

בימים האחרונים התבשרנו כי סוף כל סוף, לאחר שנים רבות של ציפיה, תבוטל בקרוב חובת האשרה לבלארוס ותיירים ישראלים יוכלו להציף בהמוניהם את רחובות הבירה מינסק ושאר האטרקציות התיירותיות לאורכה ולרוחבה של מדינה זו. הכל כמובן הודות למאמציו ושתדלנותו של שר החוץ ליברמן, שפקד פעמים רבות את מינסק בשנים האחרונות בעיסוקים שחלקם נדונו בחדרי החקירות של משטרת ישראל, וגם למאמציהם של חברי מפלגתו הנאמנים, יוסף שגל (השגריר בבלארוס) ועוזי לנדאו (שר התיירות). 

רק בטרם תארזו את מזוודותיכם ותזמינו טיסה ומלון במינסק, כמה מילים בנושא נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, שמלבד עובדת היותו דיקטטור חשוך, הוא גם אנטישמי הנוטה חיבה להיטלר, שונא הומוסקסואלים ולסביות ומוקצה מחמת-מיאוס ברוב מדינות העולם.

בעצם, הבה ונעניק את זכות הדיבור ללוקשנקו עצמו (פריווילגיה שהוא עצמו שולל מנתיניו):

 

"היהודים הפכו את העיר בוברוויסק לדיר חזירים. מצבה של העיר השתפר רק אחרי שהיהודים עזבו אותה. היהודים אינם דואגים למקום שהם גרים בו. תסתכלו בישראל, הייתי שם וראיתי". (לוקשנקו, 2007)

"ההיסטוריה של גרמניה דומה לזו של בלארוס. גרמניה עלתה מההריסות בזכות האוטוריטה החזקה. לא כל מה שקשור בהיטלר הוא רע. הסדר בגרמניה הגיע לשיא תחת היטלר". (לוקשנקו, 1995)

"זייפנו את תוצאות הבחירות האחרונות, שבהן 93.5% הצביעו עבורי, אבל אמרו לי שזו לא תוצאה אירופית, אז הפכנו את זה ל-86%". (לוקשנקו, 2006)

"איננו זקוקים לשיטה מיובאת כדי לזייף תוצאות בחירות, אנו ניצור אחת משלנו - ממשלתית". (לוקשנקו, 2001)

"אם מישהי לסבית, זו תמיד אשמת הגבר". (לוקשנקו, 2011)

"מוטב להיות דיקטטור מאשר הומוסקסואל". (לוקשנקו, 2012)

"אני לפעמים מקנא בעצמי, ברוח טובה. אני באמת הדיקטטור האחרון והיחיד באירופה ובכל מקום אחר בעולם". (לוקשנקו, 2012)

"הסחר בין בלארוס לאירן הוא בהיקף נמוך הרבה יותר ממה שהיה יכול להיות. זה יהיה מעשה בלתי נסלח להשאירו ברמתו הנוכחית". (לוקשנקו, 2010)

"אני פשוט לא אוהב הומוסקסואלים. אנו חיים במדינה דמוקרטית ואני יכול להגיד מה שאני רוצה, כי אני הנשיא שלה". (לוקשנקו, 2006)

"אני מסרב להוביל את ארצי בנתיבה של הציוויליזציה המודרנית". (לוקשנקו 2004)

 

 

 

 

14/09/2014