19.04.2024
 
יוארך המסלול הנבנה בשדה"ת בתמנע ויוכשר לנחיתת כל סוגי המטוסים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הנחה היום (יום רביעי) את מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה החדש "רמון", שליד אילת ל-3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טראנס-אטלנטיות בשדה.

השר כץ ציין כי ההחלטה התקבלה בעקבות חלק ממסקנות דו"ח צוות הבדיקה, שבחן את הפעלת שדה התעופה עובדה, במהלך מבצע "צוק איתן". מהדו"ח מתברר כי שדה התעופה בעובדה אינו כשיר כיום לשמש כשדה אלטרנטיבי נוסף לשעת חירום, בהיקף מלא. שר התחבורה הודיע כי מסלול ההמראות והנחיתות של שדה רמון, הממוקם כ-18 קילומטר צפונית אילת, יוארך מ-3.1 קילומטרים ל-3.6 קילומטרים, דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא או לנחות בתמנע, מכל שדה תעופה בעולם.

עלות הארכת המסלול המסתכמת בכמה עשרות מיליוני שקלים, תמומן במסגרת פרוייקט הקמת השדה, הנאמד ב-1.7 מיליארד שקלים. שליש מעלות הפרויקט ממומנת באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הישן באילת, שליש באמצעות רשות שדות התעופה ושליש נוסף ממקורות חיצוניים. העבודות להקמת השדה נמצאות כיום בעיצומן ובשבועות הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים של המבנים בשדה. שדה התעופה הבינלאומי החדש, צפוי להיחנך במהלך שנת 2016. השדה בתמנע יחליף את נמל התעופה הישן באילת וישמש גם כשדה חירום אלטרנטיבי, במקום עובדה.

פרויקט שדה התעופה בתמנע כולל מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבו- פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב. במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך כ-10 דקות בלבד.

יצוין כי בקרוב תובא להכרעת הממשלה ההחלטה על הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג. צוות מקצועי בין-משרדי שבחן את הנושא, הציג מספר חלופות להקמת השדה, שהעיקריות שבהן הן נבטים ורמת דוד.

 

 

03/09/2014