24.04.2024
 
שר התיירות: "צפויים לגל פיטורים המוני בתעשיית התיירות"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התיירות לנדאו אמר בישיבת חירום מיוחדת של תעשיית התיירות שנערכה הבוקר בתל אביב כי "אנחנו חייבים לפעול בחזית הכלכלית ובחזית הביטחונית במקביל. אם המתווה שהגשנו לא יתקבל, אנו צפויים לגל פיטורים המוני בתעשייה שמייצרת הכנסות של 40 מיליארד ש' בשנה למשק".

בישיבה נכחו ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד, יו"ר לשכת התיאום מיקי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות אלי גונן, מנכ"ל אל על דוד מימון, מנכ"ל ארקיע ניר דגן, יו"ר לשכת מארגני מארגני תיירות נכנסת לישראל שמואל מרום, יו"ר חברות תעופה זרות אבי פרידמן, יו"ר אגודת מורי הדרך בני כפיר, יו"ר ארגון חברות ההסעה בישראל ניסים סרוסי, יו"ר איגוד סוכני תיירות פנים אבי זיו, מנכ"ל סוכני הנסיעות יוסי פתאל, מנכ"ל איגוד המסעדנות שי ברמן, ובכירים נוספים.

במהלך הישיבה ניתנה סקירה של המלצות הצוות הבין משרדי בראשות מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ונידונה המשך הפעילות מול גורמי הממשלה והאוצר לקידום המתווה. המשתתפים הציגו את החשש לפיטורי עובדים ולסגירת העסקים הקטנים, והדגישו את הצורך בסיוע מיידי לעסקי התיירות בכל הארץ, ולא רק בתחום 40 הק"מ מרצועת עזה.

שר התיירות קרא לכל ראשי התעשייה להתאחד ולפעול לקידום המלצות המתווה: "כל שקל שיושקע בתעשיית התיירות יוחזר בהכנסות ישירות למדינה. אני קורא לכל בכירי תעשיית התיירות לפעול בחזית אחידה לקידום מתווה הפיצויים שהצענו על מנת לוודא שהפגיעה בתיירות בישראל תצומצם וימנעו פיטורי עובדים וסגירת עסקים ברחבי הארץ".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי "המתווה שהצענו מספק מענה ראשוני לתעשיית התיירות, שנפגעה קשה כתוצאה מהלחימה, והיא הראשונה שנפגעת שוב מהתחדשות הקרבות. שיקולי האוצר ברורים, אבל האוצר חייב להבין את החשיבות הקריטית של תמיכה בתיירות כמנוע צמיחה במשק הישראלי, ללא קשר למרחק מרצועת עזה. נעשה כל מה שנדרש כדי לדאוג שהתיירות הישראלית לא תקרוס".

 

 

21/08/2014