28.03.2024
 
"החלו פיטורים מיידיים של 25% מכוח האדם בחברות תיירות רבות"

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, דן עם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בהשלכות החמורות של מבצע "צוק איתן" על מארגני התיירות הנכנסת. הפגיעה מתבטאת בירידה גדולה במספר התיירים עקב ביטולי סיורים של קבוצות ובודדים, ביטול כנסים וביטולי סיורים של חברות קרוזים. הירידה במחזורי הפעילות משליכה על התשתיות ומצבת כוח האדם של החברות העוסקות בתיירות הנכנסת. על מנת שמארגני התיירות הנכנסת יוכלו לשמר את התשתיות וכוח האדם ובמקביל יתמודדו מחדש מול האתגר לשיווק התיירות הנכנסת נדרשות, לדברי מרום, מספר פעולות שנוגעות לשמור כוח אדם ועידוד פעולות שיווקיות.

מרום מציין כי הפגיעה בתיירות הנכנסת הינה פגיעה קשה וארוכת טווח. הוא מעריך את אובדן הכנסות ב-42 מיליון דולר, ובנוסף קיימת פגיעה קשה במצבת כח האדם שכוללת פיטורים נרחבים: "אני מקווה שיישום ההמלצות אותם הלשכה העבירה למנכ"ל משרד התיירות ייושמו באופן מלא ומידי עם תקציב משמעותי. רק פעולה מהירה בעלת מסה קריטית תמזער את הנזק ותאפשר למארגני התיירות הנכנסת לחזור לשגרה מהר ככל האפשר".

על פי הנתונים שאספה הלשכה מחבריה עולה תמונה עגומה: חברות רבות החלו בפיטורים מיידיים שנעים סביב 25% ממצבת כוח האדם. בנוסף 15% מהעובדים יצאו לחל"ת אישי, ואובדן המחזור לחודשים הקרובים נאמד במאות מיליוני דולר.

נתוני כניסת תיירים לישראל של חודש יולי מצביעים על עוצמת המשבר בתיירות הנכנסת: מספר התיירים שהגיע ביולי האחרון היה נמוך מכל חודשי יולי בשש השנים האחרונות. בטרם החל המבצע, נרשמה עלייה של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בכניסות תיירים דרך נתב"ג. בין ה-8 ל-17 בחודש נרשמה ירידה של 29% לעומת אשתקד, ובין התאריכים 31-18 ביולי נרשמה ירידה חדה של 47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

 

 

 

12/08/2014