26.04.2024
 
בהתאחדות חוששים שהמלונאים יקבלו יותר פיצויים מסוכני נסיעות ותיירנים קטנים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

מהתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות נמסר, כי בפנייה לשר התיירות הם "מבקשים להעמידו על החשש כי דווקא חוליות חזקות דוגמת המלונאים, שנהנו מעדנה כלכלית משמעותית בשנים האחרונות, יקבלו יותר פיצויים וסיוע מאשר חוליות חלשות דוגמת תיירנים קטנים, סוכני נסיעות, בעלי צימרים וכד', אשר מתקיימים מן היד אל הפה או רק מעט מעל לכך ורבים מהם נתונים כעת תחת איום קריסה ממשי בשל נזקי המלחמה".

בדומה לחברה הישראלית, אומרים בהתאחדות, גם בתוך ענף התיירות קיימות רמות שונות של חוזקות חברתיות ושל איתנות פיננסית. ולכן, משרד התיירות צריך ראשית להתחשב במידת חוזקן של החוליות שמרכיבות את השרשרת הענפית.

מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל מסביר: "במקביל לעמדה שמציג משרד התיירות לממשלה, שלעניין נזקי המלחמה יש להתייחס לענף התיירות באופן שונה בתוך המכלול הכלכלי של המשק הישראלי, כך יש גם להתייחס להבדלים באיתנות הפיננסית בתוך ענף התיירות עצמו, ולפעול על פי הבדלים אלה ברמת התמיכה ובהיקפה."

ההתאחדות הגישה למשרד התיירות נייר עמדה מפורט ובו מרכיבים שונים לתמיכה ולסיוע בשיקום ענף התיירות, אשר חלקם המכריע לא יגרום להוצאה מקופת המדינה, דוגמת הבקשה לתכנית שימור כח אדם בתיירות, שתמומן ע"ח דמי אבטלה המיועדים עבור המפוטרים הצפויים בענף התיירות.

עפ"י הערכות ראשוניות שנעשו בהתאחדות, צפויים בענף הנסיעות פיטורים בהיקף של כ-20% מכלל הענף, המונה כ-20,000 עובדים. תחת השפעות המשבר הקריטי, משרדי נסיעות רבים כבר החלו בפיטורים.

 

04/08/2014