26.04.2024
 
ראיינאייר כתחליף לחברות הטורקיות?

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מומחה התיירות הוותיק יוסי פישר פנה במכתב לשר התחבורה, ובו הצעה מעניינת לתחליף לטיסות החברות הטורקיות:

 

לכבוד

שר התחבורה

ח״כ ישראל כץ

משרד התחבורה

ירושלים

 

הנדון: חדשות טובות מצד ענקית הלואו-קוסט ראיינאייר

 

כבוד השר,

בהמשך למכתבי אליך מאמש לגבי חברות התעופה הטורקיות, מצאתי לנכון להעביר לידיעתך שמנכ"ל חברת ראיינאייר ציין בראיון שהעניק אמש לעיתון הבריטי הנפוץ 'דיילי טלגרף' על רצונו להפעיל טיסות לתל-אביב.

נושא זה עלה לכותרות בבריטניה עקב כוונתה של חברת ראיינאייר לנסות ולרכוש את חברת הדגל הקפריסאית סייפרוס איירליינס ולהגדיל את בסיס הפעילות של ראיינאייר בקפריסין. האסטרטגיה של ראיינאייר היא להשתמש בבסיס זה על מנת לפתוח ולפתח רשת קווי תעופה למזה״ת בדגש על תל-אביב, עמאן וביירות.

להלן מספר ציטוטים מהכתבה:

 

Instead, it is believed the expression of interest has been made amid broader discussions to grant Ryanair a license to offer low-cost flights from Cyprus to Tel Aviv, Beirut and beyond.

O'Leary explained that international routes from Cyprus to destinations outside Europe - which could include budget flights to Israel, Jordan and Russia - would require a license to fly beyond the EU's borders.

"But there are other places where it would make sense to have some flights; from say Cyprus to places like Israel, the Lebanon, Egypt, Russia. So we're looking at a Cypriot AOC."

Securing a license for travel from Cyprus outside the EU could see Ryanair follow in the footstep of easyJet, which already offers flights from the UK to Moscow and Tel Aviv.

 

כבוד השר, אני בטוח שאתה חושב כמוני שחשוב שהציבור יהיה ער לכך שגם בעת לחימה ואחרי האמברגו של חלק גדול מחברות התעופה האירופיות והחברות האמריקאיות בשבוע שעבר, עדיין ענקית תעופה אירופית פועלת בימים אלו על מנת להבטיח לעצמה אפשרות של כניסה לשוק התעופה הישראלי.

גם בימים ׳רגילים׳ התבטאות כזו של מייקל אולירי חשובה, על אחת כמה וכמה בימים אלו!

ענקית תעופה דוגמת ראיינאייר עם כל הבעייתיות שלה (ויש הרבה בעייתיות) יכולה לפתור באופן חלקי את נושא צמצום הטיסות הזולות של החברות הטורקיות.

׳לא אלמן ישראל׳!

 

 

בברכה,

יוסי פישר

 

 

 

 

  

31/07/2014