26.04.2024
 
קרן סקיי יוצאת מאי די בי תיירות

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

לאחר ארבע שנים במהלכן השקיעה קרן סקיי באי די בי תיירות, הודיע היום צביקה יוכמן, יו"ר משותף של החברה (יחד עם חיים גבריאלי) ושותף מנהל בקרן סקיי, כי בעקבות מימוש השקעתה של הקרן בחברה, תסיים סקיי את מעורבותה בקבוצת אי די בי תיירות במהלך חודש אוגוסט 2014.

קרן סקיי הינה קרן השקעות פרטית (Private Equity) המשקיעה ומנהלת כ-250 מיליון דולר, במגוון חברות בישראל. הקרן השקיעה באי די בי תיירות כ-15 מיליון דולר, באמצעות אגרות חוב הניתנות להמרה, אשר נפרעו (לרבות הריבית בגינן) בתחילת השנה. במקביל להשקעה, נטלה על עצמה הקרן את ניהול הקבוצה, ובכלל זה גיבוש תכנית המפנה וההתייעלות הכרוכים במיזוג קבוצת התיירות של אי די בי והכנתה להתמודדות בעידן של שמים פתוחים.

אי די בי תיירות הינה קבוצת התיירות הגדולה בישראל, בהיקף פעילות של כ-2.4 מיליארד ש', והיא כוללת בעיקר את החברות: דיזנהאוז, אופן סקיי וישראייר. במהלך תקופת ההשקעה של קרן סקיי שופרו תוצאות קבוצת התיירות בכ-90 מיליון ש' לשנה - לרווח תפעולי תזרימי הנאמד בכ-60 מיליון ש' בשנת 2014.

צביקה יוכמן, שותף מנהל בקרן סקיי, מסר: "ארבע השנים האחרונות היו מאתגרות וגדושות ואני שמח שבמהלכן הצלחנו להוביל, יחד עם הצוות הניהולי של הקבוצה, את המפנה בחברות הקבוצה. אני מאמין ובטוח שקבוצת אי די בי תיירות היא כיום חברה בריאה, והיא נמצאת בידיים מנוסות ויציבות, אשר יאפשרו את המשך השיפור והצמיחה בעסקי הקבוצה".

מוטי בן-משה, מבעלי גרעין השליטה באי.די.בי מסר: "תוצאותיה של תכנית המפנה שהובילה קרן סקיי ניכרות היטב בדוחותיה הכספיים של קבוצת התיירות, אך מעבר לכך מאפשרות לקבוצה להתמודד היטב עם המשבר הקשה הפוקד את ענף התיירות כתוצאה מהמערכה הצבאית בעזה. אנו מודים לקרן סקיי ולצבי יוכמן על 4 שנים של עשייה ברוכה".

 

 

 

31/07/2014