29.03.2024
 
משרד התיירות: הקים צוות לבחינת תשלום פיצויים, וסייע בסידור לינה ל-520 תיירים

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בהתאם להחלטת הממשלה, משרד התיירות הקים צוות בין משרדי בראשות המנכ"ל אמיר הלוי לבחינת תשלום פיצויים לתעשיית התיירות שנפגעה עקב המבצע. הצוות נפגש אתמול (ראשון) והיום עם נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים והוא פותח בעבודת מטה אינטנסיבית, במטרה להגיע למסמך מפורט, המקובל על כל הגורמים הנוגעים בדבר. המסמך יכלול התייחסות להקלות שהתעשיה מצפה לקבל, ובין היתר בקשר למאבטחי מלונות שגויסו למילואים, והעסקת מאבטחים באתרי תיירות ובמלונות - בפרופורציה לתפוסות. עוד יבחן הצוות מתן רשתות ביטחון - ככלי לסיוע לעסקים, וכן יתייחס לביטולים של אירועים דוגמת כנסים ואירועי ספורט. הצוות יתייחס גם לבקשות לפרוס את הפיצויים על כל ענפי תעשיית התיירות, לרבות סוכני נסיעות, מסעדות, משכירי רכבים ועוד וכן על פני כל האזורים הגיאוגרפים בארץ. הצוות יבחן גם נוסחה להקלות בנושא ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ וארנונה. הצוות יגבש תוך 21 יום ממועד קבלת ההחלטה, פתרונות ומענים אשר יסייעו לתעשיית התיירות שנפגעה בעקבות המבצע. המלצות ומסקנות הצוות יוצגו בפני מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

כמו כן הממשלה החליטה השבוע כי שר התיירות יציג בפני הממשלה מתווה ולוח זמנים להוזלת מחירי הנופש בישראל בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה מ-2012.

בתוך כך, מה-1 עד ה-22 ביולי נרשמה בנתב"ג ירידה של 13% בכניסת תיירים - כך עולה מנתוני ביקורת הגבולות. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אומר כי "בשעה זו חשוב לשמור על קור רוח ולא להיסחף לתחזיות שחורות מדי. אני קורא לישראלים להמשיך בשגרה (בכפוף להוראות פיקוד העורף) ולהפגין סולידריות עם בעלי עסקים קטנים בפריפריה, כדי לתמוך בכלכלה ולשמור על חוסנו של העורף. אני סבור שבשל הסיבות האלה יש לגיטימציה לצאת עכשיו לחופשה בישראל מתוך אחריות חברתית".

יצוין, כי בסוף השבוע, משרד התיירות סייע לכ-520 תיירים שנתקעו עקב ביטולי טיסות ללא סידור אכסון בארץ והלין אותם בתשעה בתי מלון בירושלים ובתל אביב על חשבון המשרד, עד להטסתם בחזרה לארצם. צוות המשרד קיבל בקשות רבות להלנת תיירים ווידא שאכן אין לתיירים אלה שום פתרון אחר.

 

28/07/2014