29.03.2024
 
פגישת חירום של לשכת התיאום של הארגונים התיירותיים, משרדי התיירות, האוצר ורשות המסים

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

אמש התקיימה במשרדי התאחדות המלונות בתל אביב פגישה דחופה שיזם משרד התיירות עם לשכת התיאום של הארגונים התיירותיים בהשתתפות נציגי משרד האוצר ורשות המסים כדי לדון בהתדרדרות מצב תעשיית התיירות בארץ, בעקבות מבצע צוק איתן.

בפגישה השתתפו כל גורמי תעשיית התיירות בראשות יו"ר לשכת התיאום מיקי פדרמן, סגן יו"ר הלשכה ונשיא התאחדות המלונות אלי גונן, וסגן יו"ר הלשכה ויו"ר לשכת מארגני תיירות שמואל מרום. עוד השתתפו: סוכני תיירות, מורי הדרך, המסיעים, חברות השכרת רכב, מסעדנים, אתרי תיירות ועוד.

מטעם הממשלה השתתפו הנהלת משרד התיירות בראשות המנכ"ל אמיר הלוי, ממשרד ראש הממשלה: יועץ כלכלי, אגף כלכלה ותשתיות רון אייפר, ממשרד האוצר: סגן הממונה על התקציבים יוני רגב ורכז תיירות ותקשורת עופר מרגלית, מטעם החשכ"ל השתתף רכז משרדים כלכליים יונתן רזניק. מרשות המסים השתתפה יפעת פז.

בפגישה ביקשו נציגי התעשייה להביא בפני נציגי הממשלה את תמונת המצב של העוסקים בתעשייה, ואת ההתדרדרות שמתרחשת ככל שהזמן חולף. נציגי התעשייה דיברו על כך שהתיירות, שמורכבת בעיקר מהרבה עסקים קטנים ובינוניים - סופגת  כל שלוש שנים בממוצע אירוע בטחוני, שגורם לביטול הזמנות ולאובדן השקעות. לדברי הנציגים, ביטולי ההזמנות חורגים מעבר לחודשים יולי-אוגוסט ונמשכים עד סוף השנה ואף מעבר לכך. עוד נאמר, כי המשבר עמוק ודומה למשבר שחוותה התיירות בתקופת האינתיפאדה. אנשי התעשייה הדגישו בפני אנשי האוצר, כי התיירות היא הראשונה להיפגע והאחרונה להשתקם ועל כן היא מחייבת התייחסות מיוחדת שמתאימה לנסיבותיה המיוחדות.

נציגי התעשייה הדגישו את הצורך בפתרון בטווח הזמן המידי, במטרה למנוע נזקים בלתי הפיכים הנובעים מקשיי נזילות ואשראי ושמירה על היקפי התעסוקה. זאת, כדי לחזור במהירות האפשרית למסלול של צמיחה שאפיינה את התיירות מתחילת השנה ועד למבצע.

מנכ"ל משרד התיירות, הלוי, ציין כי צוות של יועצי המשרד מסייע לעסקי תיירות להגיש בקשות לפיצוי. כמו כן עדכן המנכ"ל שבימים הקרובים יוקם צוות בין משרדי, שיגבש פתרונות סיוע לתעשיית התיירות והמשרד פועל בכל הערוצים כדי לעודד תיירות פנים ותיירות נכנסת.

 

 

 

 

24/07/2014