28.03.2024
 
משרד התיירות: קו סיוע ושוברי לינה לתיירים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

בהנחיית שר התיירות לנדאו מפעיל משרד התיירות חדר מצב בראשות המנכ"ל אמיר הלוי. השר קיים התייעצויות עם שר החוץ ושר התחבורה, במטרה לתת מענה לכמה מאות תיירים שטיסתם בוטלה, כדי להבטיח שאף תייר לא יישאר ללא פתרון לינה. שר התיירות: "השמיים של ישראל נשארו פתוחים דרך חברות אחרות שממשיכות לטוס ולהגיע לישראל. אנחנו בקשר עם לשכת התיאום של ארגוני התיירות, במטרה לתת פתרונות דחופים לגורמי התיירות ולתיירים עצמם. הנחיתי את צוות המשרד להיערך לתת מענה לכל תייר השוהה בישראל".

מנכ"ל משרד התיירות מקבל דיווחים שוטפים מהארץ ומהעולם ומקיים כל העת התייעצויות ושיחות עם גורמי תיירות וזאת במטרה למזער את הפגיעה בתיירות לישראל. בתוך כך קיים המנכ"ל הבוקר הערכת מצב והנחה את עובדי המשרד לתת מענה לתיירים שנאלצו להתמודד עם עיכוב או ביטול של טיסתם. כמו כן, קיים המנכ"ל קיים שיחות עם נציגי חברות התעופה הזרות - לרבות עם חברות לואו-קוסט שלאחרונה פתחו קווים לישראל - שמסרו כי הן לוקחות אחריות מלאה על המצב שנוצר ודואגות לטפל בתיירים שטיסותיהם הוקפאו. משרד התיירות ייתן שוברי לינה לתיירים שחברות התעופה לא מספקות להם מקום אכסון.

קו סיוע 24 שעות ביממה לתיירים השוהים בישראל

בנוסף לכך מאחר שבישראל שוהים בימים אלה אלפי תיירים פתח משרד התיירות קו סיוע מיוחד לתיירים 24 שעות ביממה, כדי להבטיח שאף תייר שטיסתו נדחתה לא יישאר ללא פתרון לינה. תיירים שנתקלים בקושי, מוזמנים לפנות ללשכת התיירות של המשרד בנתב"ג, בטלפון: 03-9754260.

תגבור מערך הטיסות לישראל וממנה

חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר ממשיכות לטוס כרגיל ואף תגברו את מערך הטיסות כדי לתת מענה לנוסעים של החברות הזרות שטיסותיהם הוקפאו. כמו כן ממשיכות לטוס לישראל כרגיל 22 חברות תעופה זרות, וביניהן בריטיש איירווייס, אירופלוט וחברת התעופה האוקראינית המפעילה לישראל מספר טיסות ביום. היום בוצעו בנתב"ג 209 טיסות, עם 132,000 נוסעים יוצאים ונכנסים (לא כולל טיסות שמגיעות לעובדה החל מ-12:00). יש לציין, כי מתחילת המבצע ועד אתמול (שלישי) כל חברות התעופה המשיכו לטוס לישראל לפי המתוכנן (למעט חברה זרה אחת שהקפיאה את הטיסות לשבוע). כפי שמסתמן היום, חברות תעופה נוספות עומדות לחדש את טיסותיהן לישראל.

 

היערכות ל"יום שאחרי המבצע"

במקביל לכך, נערך המשרד בכל המישורים ליום שאחרי סיום המבצע במטרה להביא להתאוששות מהירה ככל הניתן של התיירות לישראל. מנכ"ל המשרד אמיר הלוי אמר כי "התיירות לישראל ידעה גם בעבר משברים מסוג דומה וידעה להתמודד איתם. אנו מאמינים שמוצר התיירותי הישראלי הוא ייחודי ואטרקטיבי ואנו נערכים כבר בכל הכלים לפעולה שיווקית רחבת היקף ליום שאחרי המבצע".

פעולות הסברה בכל רחבי העולם

19 לשכות משרד התיירות ברחבי העולם פועלות במתכונת מיוחדת ועורכות פעולות הסברה נרחבות מול חברות תעופה, סוכני נסיעות, ראשי כנסיות וארגונים נוצריים ופועלו להסביר את המצב הנוכחי ולהכין את הקרקע להתאוששות התיירות מיד עם תום המבצע.

 

 

 

23/07/2014