28.03.2024
 
סקירת מדריכי תיירות חדשים

 

מאת אתי ישיב

 

היער השחור - הטיול כבר בפנים

מאת רונן אלטמן-קידר

שטיינהרט-שרב, שכבר כשלושים שנה מוציאים לאור מדריכי טיולים, ביניהם מדריכי לונלי פלנט ורבים אחרים, הוציאו זה עתה לאור מדריך ראשון בסדרה חדשה ומקורית הנקראת "הטיול כבר בפנים". יוצרי הסדרה החדשה הם אהד שרב ועינב שקד. את "היער השחור" כתב רונן אלטמן קידר, בעצמו סופר, משורר, מתרגם ומדריך טיולים. למי שמחפש את פשר המלים "הטיול כבר בפנים", מסביר שרב שהספר ידריך את המשתמש בכול צעד של הטיול ביער השחור, החל מהמחשבה עליו ועד העלייה למטוס בדרך הביתה, אבל בשום פנים לא ייתן תחושה של חומר לעוס או של טיול מאורגן והוא משאיר מקום רב לאלתורים ולחשקים מיוחדים. הוצאתו לאור של הספר תואמת את הפופולריות הגוברת של היער השחור כיעד לתיירים הישראלים.

שערי המדריך יובילו אתכם מתכנון הטיול היישר אל לב הספר והוא הטיול עצמו, עם חמישה מסלולים אפשריים: מסלול בסיסי למשפחות, מסלול מקיף למשפחות, מסלול מקיף, דרכים צדדיות ועל קצה המזלג ובו כול האתרים שפשוט אסור להחמיץ. בשער נוסף תמצאו מידע כמו פעילויות, מסעדות, מגורים, מונחים והרבה מידע שימושי.

המדריך מצטיין בססגוניות בלתי רגילה כשכול מסלול קיבל משפחת צבעים משלו. ברגע הראשון נראית חגיגת הצבעים הזו קצת מוגזמת, אבל בעצם היא מקלה על ההבחנה בין המסלולים ובין הימים. יש במדריך גם המון תצלומי צבע יפים ומפות ברורות.

כריכה רכה, 320 עמודי כרומו, מחיר מומלץ - 119 ש'

 

 

צרפת, מיטב המסלולים

איטליה, מיטב המסלולים

הוצאת שטיינהרט שרב הוציאה לאחרונה לאור שני מדריכים חדשים מסדרת Lonely Planet, המציעים למטיילים מסלולים לנהיגה עצמית., האחד בצרפת והאחר באיטליה.

יש כמובן סיבות רבות לטיול עצמאי במכונית, אבל הראשונה בהן היא האפשרות לכול אחד ואחת להתאים את המסלול לחשקים הפרטיים שלהם. צעירים או, מבוגרים, משפחות עם ילדים, אוהבי נופים או היסטוריה, אוהבי אוכל או יין, מעדיפי מלונות תפנוקים או חניונים בחיק הטבע. המסלולים המוצעים יעזרו לקוראים להחליט על המסלולים המתאימים בדיוק להם, ובמספר הימים העומדים לרשותם.

"מדריך צרפת, מיטב המסלולים", בתרגום לעברית של מרים אלבז, סילבי אלמוג וגילת בנטל, מציע 39 מסלולים, בהם 10 מסלולים קלאסיים העוברים באתרים המפורסמים ביותר של צרפת. הארץ חולקה ל-6 אזורים: פאריז וצפון צרפת, עמק הלואר, רכס האלפים ומזרח צרפת, פרובאנס ודרום מזרח צרפת, הפירנאים ודרום מערב צרפת והחוף האטלנטי ומערב צרפת. וניתן לשלב מסלולים ואזורים. מספר הימים המוצע לנסיעה הינו בין 3 (למסתפקים ב"קוויקי" ) ל-14 (היסודיים). כול המסלולים מלווים במפות מאירות עיניים ובתצלומים מרהיבים ומצורפת לו גם מפת צרפת נשלפת. המדריך נפתח בתכנון הטיול ומסתיים עם מידע שימושי, שיחון ואינדקס.

כריכת כרומו רכה, 447 עמודי כרומו, מחי לעברית של אינגה מיכאלי, בנוי במתכונת דומה והוא מציע 38 מסלולים, גם בהם מסלולים קלאסיים. הארץ חולקה ל-3 אזורים: צפון, מרכז ודרום איטליה ומספר ימי הטיול המוצע הינו בין 2-3 ימים עד 14 יום. גם מדריך זה מלווה במפות מצוינות, בתצלומים מרהיבים ובמפת איטליה נשלפת.

כריכת כרומו רכה, 423 עמודי כרומו, מחיר מומלץ: 129 ש'

 

 

פולין

עוד בהוצאת שטיינהרט שרב, יצאו לאור שני מדריכי "העולם" חדשים מסדרת Lonely Planet. שני היעדים, פולין ווייטנאם ואנגקור וואט נמצאים לאחרונה על מפת הנוסעים הישראליים ונהנים מפופולאריות הולכת וגוברת.

"פולין", בתרגומה לעברית של סילבי אלמוג, מגלה את יופייה המגוון במיוחד של הארץ: מחד הרים, יערות עתיקים, אגמים, טבע בתולי ואזורי ביצה, פארקים לאומיים ושמורות טבע, ומאידך תרבות ייחודית, אדריכלות, ספרות, מוזיקה והמון פסטיבלי תרבות ודת ססגוניים.

אחרי פרק היכרות עם פולין, חולק המדריך ל-9 אזורים, הראשון בהם ורשה הבירה, מאזוביה, קרקוב, מאלופולסקה, שלזיה, ויילקופולסקה, גדאנסק, אניה והאחרון - ארמיה-מאזוריה וביאליסטוק. המדריך גדוש במפות תלת ממדיות של הערים המעניינות ביותר, שרטוטי אתרים עיקריים, תצלומי צבע נפלאים ובשערים הפנימיים - מפת פולין בחלוקה לאזורים ומפת דרכים של פולין. סוף המדריך מוקדש למידע שימושי, אינדקס ושיחון.

כריכת כרומו רכה, 400 עמודי כרומו, מחיר מומלץ: 129 ש'

 

 

וייטנאם ואנגקור וואט

 

"וייטנאם ואנגקור וואט" בתרגומה לעברית של יעל אברהמס, מציג את הארץ הטרופית, המשתרעת לאורך חצי האי הודו-סין מהדלתא של הנהר האדום עד הדלתא של נהר המקונג האגדי, על הריה הירוקים, חופיה הציוריים, עריה התוססות (האנוי הבירה והו צ'י מין סיטי הבירה הכלכלית), מקדשיה העתיקים ותרבותה המרתקת .

וייטנאם חולקה ל-7 אזורים, בהם הו צ'י מין סיטי, הדלתא של המקונג ודרום וייטנאם, דרום מרכז הארץ, מרכזה, האנוי הבירה, צפון וייטנאם והאחרון - גיחה לאנגקור המופלאה שבקמבודיה השכנה.

מידע שימושי ואינדקס חותמים את המדריך מעורר החשק הזה, המלווה במבחר עצום של מלונות ומסעדות, אתרים, שווקים ופסטיבלים, תצלומים, איורים ומפות וכן המון עצות לביקור באנגקור וואט.

כריכת כרומו רכה, 320 עמודי כרומו, מחיר מומלץ: 119 ש'

 

 

כולם בשביל אחד

40 מסלולים נבחרים בשביל ישראל

הדס רגב-ירקוני

 

בהוצאת כנרת-זמורה, דביר ובשיתוף החברה להגנת הטבע והוועדה לשבילי ישראל, יצא לאחרונה לאור המדריך "כולם בשביל אחד", שנכתב בידי הדס רגב-ירקוני לאחר מסע מתמשך בן שלוש שנים בשביל ישראל. המדריך מוליך את הקורא-המטייל על פני מסלולים נבחרים בשביל ישראל, שאורכו הכולל למעלה מ-1,000 קילומטרים. 40 המסלולים שנבחרו באהבה, משקפים את המגוון הנופי והנושאי שלאורך השביל וכיוונם במדריך מדרום לצפון.

הארץ חולקה ל-8 אזורים: אילת והערבה, הנגב, שפלת יהודה, הרי ירושלים, השרון, הכרמל, הגליל התחתון והגליל העליון. המסלולים מתוארים בצורה ברורה ובדייקנות, מתובלים בעצות למטיילים, בתובנות והגיגים שמקורם בספרות היהודית והכללית, במפות טובות ובתצלומי צבע של נופים, בעלי חיים, צמחים ואתרים. המדריך מסתיים במפתח אתרים.

 

כריכת כרומו רכה, 269 עמודי כרומו, מחיר מומלץ: 89 ש'

 

 

22/06/2014