19.04.2024
 
משרד התיירות: מענקים לחניוני קמפינג וקרוואנים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

משרד התיירות מפרסם השבוע נוהל לקבלת מענקים ליזמים להקמת חניוני לילה (קמפינג) וחניוני קרוואנים, המשתלבים במרחב הסביבתי והכפרי.

היקף תקציב תכנית הסיוע הוא 3.5 מיליון ש' לשנת 2014 לצורך הקמת חניוני לילה וחניוני קרוואנים, תוך התייחסות למתחמים נפרדים המתאימים למשפחות, עם זיקה ישירה לסביבה ואשר משתלבים בטבע. המועד האחרון להגשת בקשות הסיוע: 1.9.2014.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מפרט בחוזר את אמות המידה והקריטריונים לקבלת המענק בגובה 20% מגובה ההשקעה המוכרת, כאשר תקרת ההשקעה תהיה 8,000 ש' למיטה, ועד 320 מיטות לפרויקט. כדי לזרז ולייעל את התהליך, נקבעו תנאים למתן כתב אישור למענק ובין היתר: משך ביצוע העבודות לצורך הקמה או הרחבה של מתחם קמפינג (לרבות קבלת רישיון עסק ואישור אכלוס - "טופס 4", והתחלת הפעלתו) לא יעלה על 36 חודשים ממועד מתן כתב הזכאות למענק. כמו כן יתחייב היזם להפעיל את הפרויקט במשך 10 שנים לפחות, כאשר במהלך כל תקופת ההפעלה, לא יגיש בקשה לשינוי ייעוד או לשימוש חורג שאינו לאכסון תיירותי בלבד.

בתנאי הסף נקבע עוד, כי למגרש עליו ייבנה הפרויקט קיימת תכנית בניין ערים (תב"ע) בתוקף, עם ייעוד מתאים לבקשה, החלה על כל שטח המגרש המיועד, אשר מכוחה ניתן להוציא היתר בנייה להקמה או להרחבה המבוקשת. כמו כן כי למבקש הסיוע יש חזקה במקרקעין עליהם מתכננים להקים את חניון הקמפינג, וזכות על מלוא המגרש. עוד נקבע, כי על מבקש הסיוע להעמיד הון עצמי בגובה של 30% לפחות מהיקף ההשקעה הכוללת הנדרשת עבור הפרויקט.

כל בקשה תיבחן ותקבל ציון על פי קריטריונים המפורטים בחוזר המנכ"ל. כך למשל, הקמת חניון לילה באזורים תיירותיים בעלי יתרון יחסי יקבלו ניקוד מדורג כך:

טבריה וסובב כינרת

40 נקודות

גליל גולן ונגב

30 נקודות

אילת וחופי הארץ

20 נקודות

יתר האזורים

15 נקודות

 

בתוך כך יינתן יתרון בנקודות לבקשות שתכלולנה בתחום הפרויקט הקצאת שטח המספק תשתיות לקליטת קרוואנים, הפרדה פיזית בין שני מתחמים: למשפחות וכללי (בעקבות אירועים של חיכוכים בין נופשים המבקשים לשמור על שקט בלילות לבין נופשים המבקשים להשמיע מוסיקה רועשת). כמו כן יינתן יתרון למידת התרומה של המיזם לכלכלה באזור בו יוקם.

את חוזר המנכ"ל ניתן לראות באתר משרד התיירות:

http://www.tourism.gov.il/GOVheb/Ministry%20of%20Tourism/About%20Us/Documents/MAN2.pdf

 

 

 

 

11/06/2014