29.03.2024
 
בריזה בקמצ′טקה

 

 

מאת נילי ארנועם

 

בריזה תהיה בקמצ'טקה בעשרת הימים הראשונים של חודש אוגוסט, וזאת לא תחזית מזג האויר - זה טיול של חברת "בריזה".

אין חשש שקמצ'טקה תתפוס את מקומה של טורקיה על מפת התיירות הישראלית, אבל כבר קיימת יציאה מובטחת של קבוצה, ובהרצאה שהתקיימה ב"בית אריאלה" לא נותרו מקומות פנויים והמאחרים נאלצו לשבת על המדרגות. טוב, היה זה אמנם אולם קטן, כיתת לימוד של כ-50 משתתפים, אבל בכל זאת,  מדובר בקמצ'טקה. סוף העולם.

ובכן, איפה זה קמצ'טקה? כמו שאמר המרצה, ד"ר זאב לוין (שגם ידריך את הקבוצה), זה לא בסוף העולם שמאלה, אלא דווקא בסוף העולם ימינה. מין לשון יבשה, חצי אי בקצה האסייתי של רוסיה, בסוף סיביר, קרוב לסין וצפון מזרחית לאיי יפן. הקבוצה תגיע לשם בטיסת המשך ממוסקבה, במרחק ובזמן שעולה על זמן הטיסה בין תל אביב לניו-יורק.

העונה בה מתאפשרת תיירות למקום היא קצרצרה - פתח הזדמנויות קטן, המאפשר צפיה בכדור הארץ, כפי שהיה בימי בראשית. בחבל ארץ זה פעילות וולקנית ערה, עשרות הרי געש, גם פעילים, היוצרים תמהיל מדהים של קור וחום. טמפרטורה נמוכה, הרבה מתחת לאפס, יחד עם גייזרים פעילים של מים רותחים, המאפשרים רחצה בבריכות חמות.

הטיסה מגיעה לעיר הבירה פטרופאבלוסק קמצ'טסקי, עיר של שיכונים עלובים מימי ברית המועצות ואוכלוסיה שגם אינה יכולה לעזוב אותה. אין כבישים, אין דרכי גישה, ומחירי הטיסה מעבר להישג ידם. חלק מן התושבים הינם אסירים לשעבר במחנות העבודה/מעצר, הגולאגים, מימי השלטון הקומוניסטי. האוכלוסיה המקומית המקורית היא של שבטי נוודים נודדים, ה"בדואים" של סיביר.

הטיול כולל גיחות בהליקופטרים, בהתאם למה שמזג האוויר יאפשר ובמהלכו ייהנו המטיילים מהרבה טבע והרי געש, יבקרו בעמק הגייזרים ויטבלו בבריכות חמות, יעפילו אל לועו של הר געש וילונו במחנה אוהלים, יצפו בדובים בטבע, בדולפינים ובלוייתנים, יפליגו אל עבר בתי גידול ודגירה של דגים.

לגבי דירוג הכוכבים של בתי המלון וכוכבי המישלן של המסעדות, אין מה לדבר. הרבה טבע. אכסניה פשוטה, מחנה אוהלים, פיקניקים, דיג לבישול עצמי. בקיצור, חוויה חד-פעמית.

 

 

11/06/2014