28.03.2024
 
איירבוס A350: הוריד 17% ממשקלו

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מטוס הנוסעים A350 מבית איירבוס הוצג לאחרונה בגרסתו החדשה, ה-A350-900. בכדי לעמוד בתחרות הקשה בתחום מול חברת בואינג, היה על חברת איירבוס לחסוך במשאבים ולשחרר את הדגם החדש - הקל והחזק יותר לשוק - במהירות רבה. לשם כך חברו איירבוס ו-SIEMENS LMS, בכדי לפתח כלים מיוחדים לביצוע אנליזות וסימולציות של חלקי המטוס. גם ספקיות משנה ישראליות, ביניהן חברות בתחום התעופה והביטחון מהגדולות בישראל, התעניינו בכלים השונים והביעו את רצונן להשתמש בשיפורים שנעשו בדגם החדש.

כתוצאה מהשימוש בכלי התכנון של SIEMENS LMS, הצליחו החברות להוריד את משקל המטוס בכ- 17% ובכך לחסוך עשרות מיליוני דולרים במכירת המטוס לחברות התעופה. הפיתוח הייחודי של SIEMENS LMS בעבור איירבוס, יצר כלי אינטגרטיבי אחד, המעניק מענה לכל המערכות המורכבות המצויות על המטוס כגון: מערכות הידראוליות, מערכות בקרת טיסה, אקוסטיקה, מערכות דלק, אווירודינמיקה, חוזק ועוד.

הפרויקט מאפשר לחברת איירבוס לחסוך בהוצאות הדלק, תוך שמירה על שאר הפרמטרים הדרושים לבטיחות הטיסה והנוסעים. בנוסף, הצליחו החברות לצמצם את רמת הרעש המורגשת בתוך המטוס בזמן ההמראה, הטיסה והנחיתה. עובדה זו חשובה במיוחד, לצורך תחושה נעימה יותר לנוסעים ובנוסף, בכדי לעמוד בסטנדרטים של שדות התעופה השונים, המגבילים את שעות הנחיתה של מטוסים בשדות תעופה הקרובים לשטח בנוי בשל רעש המטוסים.

"מדובר בפתרון פורץ דרך בתחום הנדסת מערכת". מציין זאב קרויזמן, מנכ"ל חברת מקיט מערכות. "פתרונות התוכנה והחומרה שלLMS מאפשרים לבנות מודל של מערכת מורכבת דוגמת מטוס, טנק וכדומה, להריץ עליו סימולציות ובדיקות שונות ולהגיע למודל מערכת מהיר בהתאם לדרישות הפרויקט עוד בטרם תוכנן האבטיפוס. פתרון זה, יחד עם הידע והניסיון של אנשי מקיט, מאפשר ללקוחותינו לקצר משמעותית את זמני התכנון ולעמוד ביעדי פרויקטים בכל סדר גודל" .

08/06/2014