20.04.2024
 
תרגיל אווירי אזרחי ראשון לישראל, ארצות הברית וקנדה, למניעת טרור

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ישראל, ארצות הברית וקנדה יערכו במהלך הקיץ הקרוב תרגיל אווירי משותף, ראשון מסוגו, שנועד להדק את שיתוף הפעולה שבין המדינות למניעת טרור אווירי בתעופה האזרחית. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

השר כץ ציין כי קיומו של התרגיל התאפשר בעקבות מזכר הבנות אסטרטגי שנחתם עם ארצות הברית וקנדה והצהרת כוונות של המדינות לשיתוף פעולה בתחום אבטחת התעופה האזרחית, אליה הגיעו משרדי התחבורה האמריקאי, הקנדי והישראלי. שר התחבורה מסר כי התרגיל האווירי המשותף לשלוש המדינות יאפשר להגיב בצורה טובה יותר לאירועי טרור אווירי ויחזק את תחושת הביטחון של המדינות. "שיתוף הפעולה בין ישראל, ארצות הברית וקנדה, בתחום הטרור האווירי הוא בעל חשיבות ייחודית, שיאפשר להגיב באופן יעיל לאיומים בתחום התעופה האזרחית", הוסיף כץ.

יצוין כי לפני כשלוש שנים ישראל וארצות הברית חתמו על הסכם הבנות להידוק שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהם למניעת טרור אווירי, בתעופה האזרחית. במסגרת זאת, הסכימו המדינות, לקיים תרגילים משותפים, המיועדים לבחון את דרכי התגובה המיטביות של הצדדים לנוכח תרחישים מסוימים ולשפר את מערכות הביטחון של שני הצדדים.

בתחילת שנת 2014 נחתם מזכר הבנות אסטרטגי בין ישראל לקנדה, שסלל את הדרך להרחבת שיתוף הפעולה של ישראל עם קנדה ואיפשר את קיומו של התרגיל האווירי המשותף לישראל, ארצות הברית וקנדה. בשבוע שעבר נערך באוטווה שבקנדה כנס מומחים לניהול אירועי חירום באבטחת התעופה, בהשתתפות משרד התחבורה הקנדי, מינהל אבטחת התעופה האמריקאי ואגף הביטחון במשרד התחבורה הישראלי. בכנס דנו הצדדים בניהול אירועי אבטחת תעופה אוויריים וכן בדרכים לשיפור שיתוף הפעולה בין המדינות בהתמודדות מול טרור אווירי.

מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער, ציין כי הכנס שנערך באוטווה משקף את מחויבות המדינות המשתתפות לתאם את המאמצים האבטחתיים שלהם ולחלוק מידע חיוני, המתייחס לאיומים האבטחתיים, כולל היערכות לאירועי חירום ודרכי התגובה אליהם.

 

 

30/04/2014