24.04.2024
 
ה′ספינים′ של משרד התיירות מגיעים עד סין

 

 

מאת יוסי פישר* 

 

משרד התיירות מתאמץ מאוד להציג את הצלחתו בפיתוח התיירות הנכנסת מסין לישראל. סין הפכה בשנת 2013 למדינת התיירות הגדולה ביותר בעולם, עם קרוב למאה מיליון סינים שיצאו לחו"ל. הנתח של ישראל משוק עצום זה עומד על... 23,000 תיירים. חלקה של סין בעוגת התיירות הנכנסת הכוללת לישראל - פחות מאחוז בודד.

למרות המספרים הזעומים בעליל, מפרסם משרד התיירות הודעה לעיתונות מאת המנכ"ל אמיר הלוי, בה הוא מציג "גידול משמעותי" בן 30% בשנת 2013 לעומת 2012 בתיירות מסין לישראל. עוד מוסיף הלוי ומציין שהוא "צופה גידול של 60% בתיירות מסין לישראל בשנת 2017, ל-40 אלף מבקרים".

הבה נמחא כפיים להישג הענק. מספר זה מייצג בערך את היקף האוכלוסיה של שכונה קטנה בבייג'ינג. הודעה זו פורסמה על ידי סוכנות הידיעות הממשלתית הסינית XINHUA.

בהמשך ההודעה לעיתונות מסביר המנכ"ל שישראל מעוניינת לקבל חלק גדול יותר מעוגת התיירות היוצאת מסין, המגלגלת מחזור של מעל 100 מיליארדי דולרים בשנה. החדשות הטובות באמת הן שבשנת 2020 צופה מנכ"ל המשרד מספר שיא של 100 אלף מבקרים מסין. מזל גדול שזה כבר לא יהיה בקדנציה שלו והוא לא ייאלץ 'להציג קבלות' - בוודאי יהיה קשה מאוד לעמוד במספרים המאתגרים הללו.

למען ההשוואה, אותו אתר חדשות סיני פירסם בפברואר שנה זו את נתוני התיירים הסינים שהגיעו בשנת 2013 לאיטליה - 538 אלף תיירים וצרפת - 425 אלף תיירים.

ההישג האמיתי ופריצת דרך האפשרית בקשרי התיירות בין ישראל לסין לא קשורה בכלל למשרד התיירות וההודעות המגוחכות שלו. הנשיא פרס ערך לאחרונה ביקור ממלכתי בסין, והסינים יצאו מגדרם לתת לו את הכבוד הראוי. הנשיא מצידו הייטיב לנצל את הנכונות הסינית והציג בפני עמיתו, נשיא סין, בקשה שסין תחיל את הסכם התעופה בין המדינות ותביא להפעלת קו טיסות ישיר בין סין לישראל, שיופעל על ידי חברת תעופה סינית. הסכם התעופה מאפשר לחברת תעופה אחת מכל מדינה לפעול בקו בייג'ינג - תל-אביב, והחברה הסינית היינן איירליינס, שקיבלה את הזכויות להפעלת הקו, לא מימשה אותן מאז 2008.

משרד התיירות עסוק בימים אלו בהרכבת משלחת מומחי תיירות שיסעו לביקור בסין במהלך חודש יוני, כאשר הכוונה היא להעמיק את קשרי התיירות בין סין לישראל, אך נשאלת שהאלה האם זה בכלל נחוץ? אם המטרה של משרד התיירות היא להגיע למאה אלף מבקרים מסין לישראל בשנת 2020 אין כל צורך בהשקעת כספי ציבור בנסיעות מתוקשרות - הגידול הטבעי ביציאת הסינים לעולם יביא לפה מאה אלף סינים, מבלי צורך לצאת לשם במשלחות חסרות-תכלית.

ומילה למשרד התיירות: ממילא אתם 'עובדים' על הציבור בארץ, אל תביישו אותנו עם ההודעות הללו בעולם.

 

 

 

__________________________________________________

 מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

 

22/04/2014