23.04.2024
 
רשת מלונות מטיילים: סקר מחירים לעומת אירופה

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

את הרעיון להקמת רשת מלונות המתמחה בתיירות מטיילת שאבו טל ובת חן ישועה מן הרשתות האירופיות הפרושות ברחבי היבשת ומציעות אפשרויות לינה מתוקצבות עבור התיירות המטיילת בפריפריה.

הרשתות הללו נעות בין רשתות BUDJET HOTELS (כוכב אחד עד שני כוכבים) ועד לרשתות ברמת שלושה כוכבים. הן פרושות בצדי הערים ובכפרי הפריפריה ובמהלך השבוע הן משרתות בעיקר תיירים וסוכנים הנוסעים בדרכים במסגרת עבודתם. בסופי השבוע ובתקופות החופש מלונות אלו מתמלאים באלפי מטיילים ונופשים המנצלים את המחירים הנוחים לתיירות מטיילת. המלונות ממוקמים בדרך כלל בלב מסלולי הטיול המובילים, ומאופיינים במבנים בעלי בעיצוב אינטימי ומשפחתי. חדר האוכל מגיש ארוחות בוקר (בחלקם קונטיננטליות ובחלקן הגדול משודרגות יותר). אין להם לובי מפואר, אך יש להם הרבה מרחבים פתוחים (בחלקן ארוחות הבוקר מוגשות גם בחוץ). ברשתות של כוכב אחד חדרי השירותים והמקלחות משותפים ונמצאים מחוץ לחדר. החדרים באירופה מותאמים בעיקר לזוג + 1 ובמידה ומגיעה משפחה גדולה יותר המשפחה לוקחת שני חדרים (לעיתים עם דלת מקשרת).

טל ישועה, הבעלים של קבוצת מלונות מטיילים, המפעילה רשת מלונות לתיירות מטיילת בגליל מציין כי בעוד שמחירי המלונות בארץ נחשבים ליקרים בהשוואה לאירופה, הרי שמחירי התיירות המטיילת בישראל מציעים יתרון כלכלי ברור למשפחות מטיילות בארץ: "היום, אחרי שבע שנות פעילות של רשת מלונות מטיילים עצרנו לבדוק את עצמנו מול הרשתות האירופאיות מבחינת רמות המחירים."

לדברי ישועה, שוק התיירות המטיילת בישראל (חדרי אירוח, מתחמי צימרים ומלונאות שלושה כוכבים בפריפריה) הוא שוק משוכלל לחלוטין. יש בו מאות מלונות ומתחמי אירוח של חמישה עד ארבעים חדרים והמחירים נקבעים על פי ביקוש והיצע עונתי ויומי (להבדיל משוק מלונות הארבעה וחמישה כוכבים הנשלט על ידי מספר רשתות מובילות).

כדי להשוות ומכיוון שהמחירים בתיירות משתנים על בסיס יומיומי, בחרו במלונות מטיילים לבחון את המחירים ביום קבוע, באמצע השבוע, לאורך שנים עשר חודשים. באמצעות "נירמול" המחירים, הופחת המע"מ בישראל ובצרפת, ובמקביל הוספו מחירי ארוחת בוקר (בישראל מדובר במוצר בסיסי, בחו"ל זוהי אופציה). ישועה: "ביצענו בדיקה מול שתי רשתות: קאמפאניל הצרפתית ו-ETAP (ששייכת היום ל IBIS תחת המותג Budget Hotels). בקאמפניל בחרנו מלון שלושה כוכבים ובשניETAP כוכבים (חדרים לזוג + 1 במיטה מעל מיטת הורים + ארוחת בוקר בסיסית) הנמצאים באזור טיולים מחוץ לערים. המחירים שהושוו הם מחירים לזוג."

המחירים נבדקו על פי פרסום המלונות באתר בוקינג. התוצאות מראות כי המחיר הממוצע במלון מטיילים מלכיה, לאורך השנה, הוא 408 ש'. לעומתו המחיר הממוצע במלון הכפרי Hotel Campanile Marseille - Vitrolles Griffon הוא 405 ש'. המחיר הממוצע ב-ETAP BUDGET HOTEL בקרבת מקום היה 318 ש' (המחירים כוללים ארוחת בוקר ואינם כוללים מע"מ). הסקר מגלה הבדלים ברמות המחירים, בין העונות: בשיא העונה, בקיץ, החדר בישראל יקר יותר ב-96 ש' ובעונת החורף החלשה המחיר בישראל נמוך ב-140 ש' לחדר בקירוב. ההסבר נעוץ בעיקר בעובדה כי קהל "סוכנים נוסעים" אשר מגדיל מאוד את התפוסות באמצע השבוע באירופה כמעט ואינו קיים בארץ. כתוצאה מכך, החדר בישראל צריך לפצות בקיץ על המחסור בחורף. אם מוסיפים את המע"מ (שבישראל עומד על 18%) נוצר פער במחיר הממוצע של 36 ש'.

טל ישועה: "עד עכשיו, מלונות ה-BUDGET, למרות מחירם הנמוך, לא צלחו בארץ בעיקר בגלל העובדה שהחדרים בהם קטנים מאוד ואינם מתאימים למשפחה הישראלית. מבחינה זו, מצאנו שישנו יתרון כלכלי ברור למשפחות מטיילות בארץ. גודל החדרים מאפשר בד"כ לינה של יותר מילד אחד וחוסך את הצורך בחדר נוסף. חשוב לציין כי הנושאים שנבדקו עוסקים במלונאות הכפרית מצד הצרכן בלבד. לא נכללו בבדיקה עודף העלויות הנוספות המוטלות על היצרן בארץ כגון ארנונה, כשרות ועלויות הבנייה הביטחונית, כולן עלויות הנספגות היום על ידי המלונאים."

 

 

07/04/2014