28.03.2024
 
שר התיירות בסיור בת"א: "קיימות אופציות בהישג יד לתיירים המעוניינים ליהנות מיתרונות העיר ולשלם פחות"

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התיירות לנדאו יצא אמש, בליווי צוותו ואנשי משרדו, לסיור ברחבי תל אביב. במסגרת הסיור, ביקר השר באכסניית נוער, במלונות עממיים ובמלונות בוטיק, וכן התארח בדירה להשכרה לתיירים.

השר החל את סיורו באכסניית הנוער "בני דן", שם פגש את אורי דגול, מנכ"ל איגוד אכסניות הנוער בישראל (אנ"א), ואת עפר שפירא, סמנכ"ל שיווק אנ"א. "שמענו שם על עלויות של פחות מ-20 דולר לאדם במתכונת "dormitories", ועל פחות מ-500 ש' לזוג, כולל ארוחת בוקר", סיפר השר לנדאו. "חבר'ה צעירים, תיירים המעוניינים בפתרון לינה חסכוני, זוגות או משפחות המעוניינים לבלות כמה לילות בתל אביב במיקום אידיאלי - קרוב לפארק, לחוף ולמרכזי הבילוי השוקקים - יכולים למצוא בכך פתרון מצוין", אמר השר.

בפגישתם, דנו השר וצוותו המקצועי עם מנכ"ל אנ"א גם בנושא הדיון הצפוי להתקיים בחודש הבא על תכנית החומש לתקצוב אנ"א עד שנת 2019, לצורך בניית אכסניות נוער נוספות ברחבי הארץ. השר הביע תמיכתו בתכנית ועדכן כי הגורמים המקצועיים במשרד יפעלו לקדמה כפי שהוצגה על ידי אנ"א מול האוצר.

השר וצוותו המשיכו למלון "סינמה", בכיכר דיזינגוף, שם פגש את מנכ"לי רשת "אטלס", דני ליפמן ולסלי אדלר. במהלך הסיור עלתה שאלה המתייחסת להתאמת הדירוג למלונות בוטיק. ״אני רוצה שתייר המגיע לכאן יידע בפני מה הוא עומד״, אמר השר במהלך ביקורו במלון. מנכ"לי הרשת שיתפו את השר וצוות משרדו בבעיית כוח האדם שהם מתמודדים עימה באופן קבוע - "זה ענף של אנשים שנותנים שירות לאנשים. יש לדאוג לכך צריך שאנשים טובים יגיעו לענף וירצו לעבוד בבתי מלון לאורך זמן״. עוד עמדו על החסמים הבירוקרטיים הכבדים ועלויות ההשקעה הכרוכים בפתיחת מלונות בישראל. "המלונאות היא אחד ממנועי הצמיחה של המשק הישראלי", אמרו לשר. טענות דומות השמיע מנכ"ל מלון הבוטיק "סבוי", בו ביקר השר בהמשך סיורו.

עוד במסגרת הסיור, פגש השר לנדאו את המנכ"לים המשותפים של חברת Tellavista, העוסקת בהשכרת דירות לתיירים בתל אביב, נדב ורועי זיו. השר התעניין במנגנון השכרת הדירות ובתמורה המוצעת לתייר, והתייחס לתופעת השכרת הדירות: "כאשר מדובר על משפחה עם שני ילדים, זה הופך לפתרון בהישג יד, המספק גם נוחות לצרכי המשפחה".

השר לנדאו אמר עוד כי "משרד התיירות בראשותי עובד בחריצות רבה על מנת לייצר תחרות רבה יותר, לבנות יחידות אירוח נוספות ומלונות עממיים, להעלות את איכות השירות וליישם את שיטת דירוג בתי המלון - כל אלה צפויים להביא להוזלת מחירים. זהו פתרון ארוך טווח, שייקח קצת זמן, ובסופו אנו מקווים שכל משפחה תוכל לצאת לנופש בישראל מבלי לשבור תכניות חסכון". 

 

 

 

 

02/04/2014