29.03.2024
 
מנכ"ל קשרי תעופה: "כמה שיותר מוצרים למכירה באמצעות הסוכן"

 

מאת גיורא נוימן 

קשרי תעופה, שפרסמה לפני שבועיים את דוחותיה לשנת 2013, הציגה תוצאות מצויינות: גידול של 46.5% במכירות, שהסתכמו ב-142.4 מיליון דולר, ובשורה התחתונה - רווח שנתי נקי אחרי מס של 4.478 מיליון דולר, לעומת הפסד של 491 אלף דולר ב-2012.

חדשות תיירות פגש לשיחה את יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, ושמע ממנו על התוכניות לעונה הקרובה, על מדיניות החברה ויחסה לסוכני הנסיעות ובעיקר - על השיטה שמאפשרת לקשרי תעופה להמשיך להוביל בשוק תיירות הנופש.

רשות הדיבור ליורם מוטעי.

* * *

בשנת 2013 עבדנו קשה כדי להנגיש כמות גדולה ככל האפשר של מוצרים למכירה באמצעות סוכני הנסיעות. למושג הנגשה מבחינתי יש כמה רמות: קודם כל מחיר תחרותי, אחר כך איכות השירות, מהירות וזמינות, ומרכיב אחרון אך שווה בחשיבותו לקודמים - מאמץ וחשיבה לייצר מוצר איכותי שימנע תקלות ותלונות. אם תיקח היום את כל מחלקות קשרי תעופה, המוטו שעובר כחוט השני בין כל מערכות הייצור הוא יותר מוצרים וביותר וריאציות, כך שיתאימו לכל כיס ולכל אורך חופשה שהלקוח עשוי לבקש.

לפי מדיניות זו, באירופה הגדלנו את אפשרויות הקומבינציה, כלומר את אורך השהייה, במספר יעדים. לדוגמה סיציליה, עוד דוגמה היא נפולי, עם מענה גם לאזור אמלפי סורנטו, גם ברומא, תוך מענה לאומבריה, טוסקנה והעיר רומא עצמה. בכל היעדים אלה יצרנו חבילות וטיולים מאורגנים של שלושה ימים, ארבעה ימים ושבוע, כך שלנוסע יש מגוון אפשרויות לבחירה.

הקו החדש לנפולי מתחיל לפעול בחודש מאי, כשהרעיון הוא לעטוף את אזור דרום איטליה ולהקל על הנוסע להגיע לאזור אמלפי סורנטו בטיסה ישירה, מבלי להיטלטל דרך רומא, שזו נסיעה של כשלוש שעות. על בסיס שתי הטיסות בשבוע לנפולי נציע כאמור מוצרים וחבילות של שבוע, ארבעה לילות או שלושה. באירופה, למעשה לכל הבירות המרכזיות יש לנו חבילות בשלושת אורכי השהייה וזה כולל את לונדון, פריז, אמסטרדם, מדריד, ברצלונה, רומא, ברלין, פראג ובודפשט.

בנופשונים עיבינו בצורה משמעותית את מלאי בתי המלון עם מלונות וקלאבים המצויידים לארח משפחות ברמת הכל כלול, ומבחינה זו אנחנו מוכנים היטב לחופש הגדול. בכל יעד יש לנו להציע את בתי המלון המובילים והמדורגים באתרי ההזמנות ברמות הגבוהות ביותר. אני מדבר בעיקר על רודוס, כרתים, זקינתוס וסלוניקי.

 

גם בחברה הבת "דרך החופש" מרגישים אנרגיות חדשות.

גם דרך החופש עברה שינוי משמעותי לקראת עונת 2014, וראינו את זה כבר בתקופת החורף. עיקרו של השינוי הוא הגדלה מאסיבית של כמות הטיולים שהחברה מוציאה לשוק, הרחבת המערך האופרטיבי ומתן מענה גם לקבוצות אד-הוק ואינסנטיב שמגיעות דרך סוכני הנסיעות. לכן ההתמקדות של דרך החופש השנה היא לא רק בטיולי חוברת אלא גם בטיולי טיילור מייד, לבקשת הסוכן. דרך החופש משווקת השנה טיולים מאורגנים בטיסות שכר לכל היעדים הקלאסיים באירופה, וכן ליעדי טיסות סדירות כמו תאילנד, סין, קובה, קוסטה ריקה, גואטמלה, מקסיקו ועוד.

 

מה קורה אצלכם בתחום השיט?

החברה הבת סנורמה, שמהווה את מערך השיט של הקבוצה, עם מוצר הדגל של רויאל קריביאן, ממשיכה השנה את תנופת המכירות שלה בשוק. כשהשיט הופך למוצר נדרש יותר ויותר בשוק הישראלי. השנה אנחנו מתמקדים גם בהפלגות לקריביים, וחילקנו עמלות מוגדלות למי שמכרו עד ה-31 במרס.

במקביל, הפצנו מטעם קשרי חוברת דיגיטלית של חבילות שיט, כלומר שילוב של שיט עם לינה של מספר לילות באחד מיעדי ההפלגה פלוס טיולים מאורגנים שבהם אחד המרכיבים הוא שיט. יעדי החבילות שלובות השיט הם ארה"ב, הקריביים, אלסקה וגם אירופה הקלאסית.

חשוב לי גם לציין את אוטו יורופ ואת תור לינק. אוטו יורופ ממשיכה השנה להגדיל את היקף המוצרים שהיא משווקת, תוך שימוש בסינרגיה מול קשרי תעופה בהעמקת שיווק חבילות טוס וסע וחבילות למשפחות לפארקים בהולנד, איטליה והיער השחור. תור לינק ממשיכה השנה לשווק את הטילים המאורגנים למזרח אירופה עם ההתמקדות המסורתית ברומניה. העובדה שיש ביכולה להציג עשרות תאריכים עם טיולים מאורגנים מובטחים לרומניה מקילה על סוכני הנסיעות למכור ללא חשש של ביטול מועד הטיול.

גם בתחום תיירות הפנים יש לנו בשורות טובות לסוכני הנסיעות: הרחבנו את אפשרות השימוש במערכת ההפצה של קשרי תעופה לשיווק מוצרי תיירות פנים באמצעות הסוכנים. המערכת מאפשרת למעשה ביצוע הזמנה און-ליין לבודדים, יחד עם מערך אופרציה מקצועית למתן שירות לקבוצות, אינסנטיבים, הפקות ואירועים.

מחלקת הספורט וההופעות הרחיבה את כמות המוצרים לכל יעדי אירופה ומאפשרת לאוהדי הכדורגל לצפות בקבוצות האהודות עליהם בכל המגרשים המרכזיים באירופה, ולא רק בברצלונה.

 

ואם מזכירים כדורגל, איך אתם נערכים למונדיאל?

ובכן, קשרי תעופה נערכה עם חבילות מתאימות למונדיאל וכבר החלה לשווק אותן. אבל המחלקה מתמקדת לא רק בכדורגל ובספורט אלא בהופעות בכלל. כך שבאמצעותה קשרי תעופה מציעה חבילות להופעות של האמנים המובילים בעולם. הסגמנט הזה והחוויה הנלווית צובר תאוצה רבה ובכוונתנו להמשיך לפתח אותו.

לסיכום, ההיערכות שלנו היא לבנות מוצרי תיירות שיעניקו חוויה מושלמת של נופש, טיול או תרבות, מרגע הטיסה ועד לחזרה הביתה. ולקיים בכך את ההבטחה הגלומה בסלוגן של קשרי תעופה: "לחזור הביתה עם חיוך".

חשוב לי לציין שאנו יכולים להגשים כל זאת בזכות העובדים המקצועיים והמסורים של הקבוצה, שמובילים אותה למחוזות אליהם ברצוננו להגיע, ביחד עם שותפינו האמיתיים לדרך לאורך 30 שנות פעילות החברה - ואלו כמובן סוכני הנסיעות.

 

30/03/2014