28.03.2024
 
טיסות שכר לאפריקה בפסח, בחגי תשרי ובחנוכה

 

 

מאת גיורא נוימן

ב-12 באפריל עומדת להמריא לקילימנג'רו טיסת סאן דור עם מטיילים ישראלים, בעיקר משפחות, שיבלו באפריקה שני סופי שבוע, תשעה ימים מלאים בסך הכל. עם הנחיתה ביעד, אחרי חמש וחצי שעות טיסה, יתחלקו הנוסעים בין ג'יפים 4X4 שיחכו להם שם, ויצאו למסלולים שונים בין טנזניה וזנזיבר.

רונית הרשקוביץ, המנהלת והבעלים של טיולי ספארי, החברה המארגנת את הטיסה המיוחדת, מוכרת היטב בשוק התיירות לאפריקה. את ההתמחות שלה באפריקה התחילה לפני יותר מ-20 שנה, עוד ב-1992, ומאז צברה קילומטרז' גדול ביבשת השכנה. במשך שנים היא היתה הסמכות העיקרית בישראל לתיירות לטנזניה ולאי זנזיבר. לאחרונה נכנסה בגדול גם לזמביה ובוצואנה, שלדבריה מזכירות באותנטיות שלהן את טנזניה שלפני 20 שנה אבל עם הסטנדרטים הגבוהים של דרום אפריקה. "מי שחולם על ביקור בגדות הזמבזי ובמפלי ויקטוריה - אנחנו הכתובת להגשים לו את החלום," היא אומרת. בנוסף, מתמחה טיולי ספארי בקניה ואוגנדה. אנחנו מתמחים באפריקה ורק באפריקה," היא אומרת, "לא מתפרסים על פני הגלובוס אלא מתמקדים ברזולוציה עמוקה ויסודית בארצות שאנחנו מכירים היטב ואוהבים מאוד. "הגישה שלי היא לא לעשות קופי פייסט למסלולים הקיימים. נכון שהמסלולים הנמצאים היום על המדפים בשוק הם כאלה שאני אישית בניתי לפני 15 שנה, אבל היום אני כבר נמצאת במקום אחר. אני לוקחת את האדם, לא חשוב אם זה מטייל אחד או קבוצה של אלף מטיילים, ויוצקת להם את הטיול המתאים. גם מי שחושב שהכל דומה להכל, ומה זה משנה אם בתעודת הזהות של האריה כתוב סרנגטי או טרנגירי, יגלה אחרי הטיול איתנו שזה מאוד משנה. זה משנה שאני מכירה אישית את מנהלי המלונות, שבדקתי היטב כל מסעדה, שיש לנו משרדים משלנו בזנזיבר, בטנזניה ובזמביה, שיש לנו שם צוות יציב וקבוע וגם צי רכב משלנו. מי שואל מתי טיפלו בפעם האחרונה בברקסים של הרכב? אני. בקיצור, אם הלקוח רוצה להיות בטוח שהוא מקבל טיול איכותי ללא הפתעות, אנחנו הכתובת. אם הוא רוצה טיול טיילור מייד - בוודאי שאנחנו הכתובת."

שיתוף הפעולה של רונית הרשקוביץ עם סאן דור מניב טיסות לאפריקה לא רק בפסח אלא גם בחגי תשרי ובחנוכה. גם הגישה שלה לצ'ארטר היא מקורית: "לקחנו את הפלטפורמה של טיסת שכר והפכנו אותה למונית ספיישל - עם שירות מלא לנוסעים, כולל מחלקת עסקים." בהחלט מתאים למי שאחרי הנחיתה יוצא לטיול פרטי מאורגן, עם נהג מדריך של טיולי ספארי.

 

30/03/2014