19.04.2024
 
פסטיבל צפרות למשפחה בפסח באילת

 

 

שירות חדשות תיירות

 

לא רק בתי המלון באילת יהיו מלאים בפסח הזה עד אפס מקום. גם השמיים בעיר הדרומית עמוסים בימים אלא של תחילת האביב, כ-500 מיליון ציפורים עושות את דרכן מאפריקה שם בילו את החורף לעבר ארצות צפון הים התיכון ואירופה, כאשר ציר הנדידה שלהם צפונה עובר מעל העיר הדרומית. רבות מהן נוחתות למנוחה קצרה ואיסוף כוחות לקראת המשך הדרך בפארק הצפרות הבינלאומי שנמצא בכניסה הצפונית לעיר. מאות צפרים מכל העולם ממלאים בימים אלא את שבילי הפארק, הם הגיעו לכאן מכל קצוות תבל לצפות בבעלי הכנף - בשבילם אילת היא אחד מהאתרים החשובים בעולם לצפייה בציפורים, רק כאן הם יכולים לראות מגוון כל כך גדול של בעלי כנף מכל הסוגים.

בפארק הצפרות מזמינים עכשיו גם את עם ישראל להגיע בהמוניו לפארק, רגע אחרי ליל הסדר, לבילוי משפחתי חווייתי שיוסיף ערך מוסף לחופשה המשפחתית בדרום.

ספק אם בביקורים הקודמים שלכם בעיר השמש העולה שמתם לב לפנינת הטבע הירוקה שניצבת מצפון לעיר, ליד מעבר הגבול לירדן. כולכם בוודאי ראיתם את בריכות המלח מחלון המכונית, או המטוס, שמתם לב לצמחיה הירוקה שצובעת את החום אפרפר של אדמת המדבר, אבל לא חשבתם לעצמכם שממש כאן, אפשר להביט בטבע מקרוב.

אז קחו לכם פסק זמן מהרביצה בשפת הים או סביב הבריכה במלון, כי הפעם אנחנו מציעים לכם לבקר באחד האתרים היפים ביותר בישראל, האמינו לנו לא תצטערו. אגב, לא צריך להתאמץ, רשמו ב-waze "פארק הצפרות אילת" ותוכנת הניווט תוביל אתכם ישירות למקום, מרחק עשר דקות נסיעה מכל בית מלון בעיר.

הפארק פתוח בכל ימות השנה והכניסה אליו היא חופשית. בחול המועד פסח, בימים רביעי, חמישי ושישי (16,17,18 באפריל) בין השעות 09:00 בבוקר ל-13:00 יתקיים בפארק פסטיבל צפרות לכל המשפחה. במסגרתו תוכלו להשתתף בטיבוע ציפורים, לשמוע הסברים על ציפורים נדירות שחולפות בפארק בתהליך הנדידה, לערוך היכרות עם העורב ההודי, מין פולש אלים ותוקפני אשר מצוי באילת. בהמשך תוכלו לקיים תצפית על ציפורים- מלווה בטלסקופים, משקפות ומודרכת ע"י צפרים מקצועיים.
בנוסף יפעלו בשטח הפארק תחנות יצירה בחומרים ממוחזרים, תחנה לאיפור ילדים באיפור חייתי, שעת סיפור על ציפורים ועוד. כל זה במחיר סמלי של 20 שקלים לאדם (10 שקלים לתושבי אילת ולאורחי בית הספר שדה אילת).

פארק הצפרות הבינלאומי באילת מנוהל במשותף על ידי תאגיד התיירות של אילת, קק"ל, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע. בתחילת שנות ה-90' הוקם הפארק בשטח שפעלה בו המזבלה העירונית של אילת עד שנות ה-70'.

שטח המזבלה פונה מפסולת, נוקה, כוסה אדמה ונשתלה בו צמחייה המדמה ברובה את צמחיית המלחה המקורית, וזו מספקת לציפורים שפע מזון מגוון ואתר נוח לחסות בו ולהתאושש ממעוף הנדידה. כמו כן הוקם אגם מים מליחים, המשחזר את ברֵכות מי השיטפונות שהיו באזור בעבר, וברֵכת מלח של מפעל "מלח הארץ" הנמצאת בשטח משמשת את ציפורי החוף.

הפארק מחולק לשני אזורים: האחד הוא אזור למבקרים ולתיירות, ובו מערכת שבילים המחברים בין מספר מסתורי תצפית הפתוחים לקהל הרחב. אזור זה נגיש לנכים. מן המסתורים אפשר לצפות על עופות באגם ובברכה, בינות לצמחים ועל העצים. נוסף על כך יש באזור זה חנות לרכישת ציוד מקצועי ומזכרות, מרכז מידע למבקרים, משרד לתיאום הדרכות, ברז מים ושירותים. האזור האחר הוא שטח מחקר, ובו מתבצע ניטור של ציפורים נודדות. אזור זה סגור למבקרים, כדי לאפשר לציפורים מנוחה והתאוששות במהלך הנדידה ולהבטיח קיום של מחקר סדיר ותקין.

הפארק הבינלאומי לציפורים באילת איננו רק סיפור הצלחה של שיקום שטח מלוכלך ומזוהם. בשטח הפארק מתקיימות כיום מגוון פעילויות הקשורות בניטור ובמחקר של נדידת הציפורים לצד שפע תכניות חינוך ותיירות בנושאי טבע וסביבה למען יצירת חיבור בין האדם לסובב אותו והנחלת ערכי שמירת הטבע, קיימות והתחשבות. כמו כן ניתנים מטעם הפארק שירותים שונים לתושבי הסביבה (חקלאים, עיריית אילת וגופים חינוכיים שונים) בכל הנושאים שבין הציפורים לאדם.

25/03/2014