18.04.2024
 
מלון יהודה, ירושלים - גם קרוב לטבע, גם למרכז העיר

 

 

מאת דפנה אורתר

 

מלון יהודה שוכן בפרברי ירושלים ומכאן יחודו: מכל מקום בו רואים את ההרים והיערות הסובבים את העיר. הוא מציע לאורחים גינון מושקע, פינות ישיבה שקטות וגם פרטיות, בריכה חצי אולימפית הפתוחה בקיץ גם לילדים, חניה חופשית, צוות איכותי וקרבה לאטרקציות ואתרי טבע כמו גן החיות התנ"כי  בירושלים, טיולי טבע למעיינות הרריים תוך נסיעה חווייתית בטרקטורון.

המלון, שנפתח לפני כשנה, שוכן בגבעת משואה, קרוב למלחה ותחנת הרכבת של גן החיות, בצד הדרומי מערבי של ירושלים. נסיעה קצרה של 15 דקות תביא את האורחים לתוך העיר, לקניון מלחה, שהוא מרכז הקניות הגדול של ירושלים.

המלון משתרע על שטח גדול של 12 דונאם המוקפים בחורש. המבנה המרכזי בן חמש הקומות בנוי אבן ירושלמית ובו 129 חדרים מרווחים עם מרפסות או יציאה לפינות ישיבה בגן. בנוסף מציע המלון אמפיתאטרון לשלוש מאות איש המתאים לאירועים רבי משתתפים כמו טקסי חופה או בר-מצווה, חדר כושר הפתוח 24 שעות ביממה, בית כנסת מפואר, משחקיה, בית קפה ו-15 חדרי כנסים לימי עיון.

חדר האוכל הפועל בשירות עצמי  בניצוחו של השף הצעיר גילי בן משה (34) מציע מזנון מגוון מאוד, החל במטבח פיוז'ן בינלאומי, דרך מטבחי עמים וכלה בבישול ירושלמי אותנטי. צמוד למסעדת המלון מרפסת רחבה הפונה לנוף, כך שאפשר לאכול בה בהנאה.

המחירים: באמצע השבוע - 660 שקל לזוג ללינה וארוחת בוקר, 860 שקלים לזוג לחצי פנסיון. בסופי שבוע - 950 שקלים לזוג ללינה וארוחת בוקר, 1,150 שקלים לזוג לחצי פנסיון. תוספת לילד 175 שקל. טיול טרקטורון לאורח במלון למשך כשעה 125 שקל.

ואם כבר מתארחים במלון יהודה, כדאי לדעת: גן החיות התנ"כי הסמוך למלון הוא אחת האטרקציות הגדולות בירושלים ובארץ בכלל, עם כ-750 אלף מבקרים בשנה. הגן, הפועל כבר מעל 20 שנה בשטח גדול של 250 דונם, מציע למבקרים שטחי פארק נרחבים וגם רכבת  קטנה אשר תמורת סכום סימלי של שני שקלים לאדם מסיעה את המבקרים בין המכלאות ושטחי התצוגה של בעלי החיים.

מומלץ במיוחד לעצור ולצפות בקופים המקפצים על האיים בלב האגם, בתצוגת השימפנזים המחודשת מאחורי קיר זכוכיות, בהאכלת הפילים, בזוג הטיגריסים הסומטרים, מין בסכנת הכחדה שנותרו ממנו רק 300 פרטים בג'ונגלים של אינדונזיה, בפינגווינים שהתרבו מאוד עד שכמה מהם עברו דירה לגני חיות בטורקיה ובפולין. ולצד כל אלה, כמובן, גרעיני הרבייה של בעלי החיים אשר איכלסו את נופי הארץ בימי התנ"ך כמו יחמורים, נשרים וראמים, המשתתפים בתוכנית השבתם המבוקרת לטבע. בגן פועלת מערכת טיהור שפכים, כשהמים המושבים משמשים להשקיית הגן. בעתיד יש תוכניות להקמת אקווריום ענק, שיכלול בין השאר כרישים, וגם הרחבת הגן מערבה. עלות כניסה לגן התנ"כי: 40 שקלים לילד,  50 שקלים למבוגר, 600 שקלים דמי מנוי משפחתי לשנה.

 

 

23/03/2014