23.04.2024
 
סיקור ביקור האפיפיור: תמונה אחת שווה אלף מילים

 

 

מאת יוסי פישר*

 

אמש פורסם שהעיתונאי הוותיק הנריקה צימרמן נבחר להכין סדרה של 14 כתבות טלוויזיה שיסקרו את ביקורו הראשון של האפיפיור הנבחר בארץ הקודש.

מדובר בצעד יוצא מן הכלל ובבחירה מצוינת. השקעה כספית קטנה יחסית שעשויה להניב רווחים ישירים ועקיפים גדולים בתחום התיירות והתדמית של ישראל כמדינה פתוחה וליברלית המכבדת את כל הדתות, להבדיל משכנינו.

מדובר בעיתונאי ותיק, בעל רקע בינלאומי עם גישה והיכרות אישית ובלתי אמצעית עם האפיפיור, ומדבר בשפת אימו. להזכירכם, אותו עיתונאי פגש את האפיפיור בוותיקן ביחד עם חברו הקרוב של האפיפיור, הרב אברהם סקורקה.

14 הכתבות יהיו בשלוש שפות - אנגלית, פורטוגזית וספרדית, כך שאפשר לומר שחלק גדול מאוד מהמאמינים שיצפו בכתבות יוכלו לשמוע אותן בשפת אימם.

בתחילת ינואר כתבתי טור באתר שכותרתו "יש להפוך את ביקור האפיפיור למערכת משומנת של יחסי ציבור על מנת למשוך לארץ צליינים". האפיפיור הנוכחי כבר נבחר לאיש השנה לשנת 2013 במגזין 'טיים', ומעבר להיותו המנהיג הדתי החשוב בעולם הוא גם סלבריטי במדינות רבות ולאו-דווקא רק בקרב המאמינים הקתוליים.

כעת רק נותר לקוות שהעיצומים במשרד החוץ לא יפגעו בביקור האפיפיור עצמו ובאלפי המאמינים הקתוליים שיצטרפו אליו. אסור לנו 'לפשל'.

 

 

_____________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL 

 

 

 

 

 

 

21/03/2014