25.04.2024
 
משרד התיירות: "נתקצב קודם פרוייקטים קטנים שישפיעו על הניראות של אתרי תיירות קיימים"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מסר היום לראשי עיריות מכל רחבי הארץ פרטים על מה שמשרד התיירות מכנה "מהפכת התחזוקה" שהמשרד יבצע בתקופה הקרובה. הלוי אמר כי על פי מדיניות שר התיירות לנדאו, המשרד יתקצב קודם כל פרוייקטים קטנים שמשפיעים על הניראות של אתרי תיירות קיימים, לפני שישקיע בפרוייקטים חדשים גדולים.

הלוי אמר כי "בהשקעה קטנה יחסית אפשר להפוך כל אזור תיירותי לאטרקטיבי וכזה שהתייר זוכר לטובה. תיירים היום מצלמים כל דבר וכל תמונה עלולה לעלות לנו ביוקר. אנחנו מדינה שצריכה להשקיע יותר מכולם בהבאת תיירים. המדינה משקיעה מאות מיליוני שקלים בשנה במענקים לבניית מלונות ואי אפשר שתייר יבוא ויראה את מה שהוא רואה, ביותר מדי מקומות בשנים האחרונות". הלוי הוסיף: "אם ראש עיר יגיד לנו 'אני רוצה 10,000 רקפות', נמצא דרך לעזור לו".

הלוי התייחס להצעה שקיבל משרד התיירות בעבר להשקעה בפרוייקט בטיילת תלויה מעל מצוק מצפה רמון: "אמרנו - לא! לא כל דבר צריך לעשות בדור הזה. במקום 15 מיליון שקלים שהפרוייקט הגרנדיוזי הזה צריך לעלות ושעלול לפגוע בסביבה אפשר להשקיע שני מיליון שקל באותו מקום, בשביל ידידותי לסביבה ומונגש, עם ספסלים, הצללה, מים ושירותים. גם בפארקים הלאומיים בארה"ב ההתערבות בטבע היא מינימלית".

הלוי נתן דוגמה נוספת לגבי מצפה רמון, שכוונת המשרד למתג אותה כיעד תיירותי לספורט אתגרי: "בחורף כאשר באירופה אפשר לעשות רק סקי, במצפה רמון רוב הזמן מזג האויר נוח ומאפשר רכיבת אופניים וסוגי ספורט נוספים. לא צריך להכניס דברים חדשים אלא לשפר את מה שקיים. צריך להוסיף פרחים ושירותים - שמצבם שם גרוע ביותר", אמר הלוי.

ראש העיר תל אביב רון חולדאי, אמר בכנס כי "לראשי ערים יש 'גרייס' הכי גדול בארץ - חמש שנים אי אפשר להזיז אותם ולכן הם יכולים לעשות הרבה בנושא המרחב הציבורי, שם יש להם סמכות ואחריות ישירה. מדובר באושיה של תרבות ואיכות חיים. אנחנו כראשי ערים חשופים ללחצים פוליטיים להפנות תקציבים לקבוצה זו או אחרת. אבל תחזוקת המרחב הציבורי היא נתינה לכלל האוכלוסייה והיא נותנת את הדיבידנד הגבוה ביותר מהתושבים וקל וחומר מהתיירים".

חולדאי הוסיף כי "אם יש לך ים זה לא מספיק, כי אם התייר דורך על צואת כלבים ועל בדלי סיגריות ונחתך בחול מזכוכית, הוא לא יחזור. צריך לטפל בדברים הקטנים לפני שבונים דברים גדולים".

הבעלים ויו"ר רשת מלונות פתאל, דוד פתאל, אמר בכנס כי "לא רצים לפני שלומדים ללכת. המדיניות הזו של משרד התיירות היא נכונה וצריך קודם לסדר את התשתיות הקיימות לפני שבונים עוד. אני שמח ששמים דגש גם על פיקוח ובקרה על ביצוע המדיניות הזו, כי כבר ראינו מקרים בעבר שנתנו תקציבים לעיריות והן הקימו דברים שהלוואי ולא היו מקימים". פתאל שיבח את התחזוקה בתל אביב ואמר כי היא לאו-דווקא פונקציה של עושר וכלכלה מפותחת, מאחר שבעבר לא היה כזה שגשוג ועדיין היתה תחזוקה כזאת טובה.

פתאל הזכיר את אזור המלונות בים המלח ואמר כי "מצב התחזוקה שם פשוט נורא ואיום. תייר מגיע למלונות יפהפיים אבל אם הוא יוצא מהמלון ורוצה ללכת באזור, אין אפילו פרח אחד ועץ ששמה המועצה. מה שיש נמצא שם כבר הרבה שנים. חבל שהמועצה שם שהיא אחת המועצות העשירות בארץ אינה משקיעה בתחזוקה, לטובת מאות אלפי התיירים שמגיעים לשם מהארץ ומחו"ל".

בכנס, שמנחה יעל דן, השתתפו גם ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, ראש מועצת עוספיה וג'יה כיוף, ראש מועצת גולן אלי מלכה, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד, ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה, ראש מועצת כפר כנא מוג'האד עואודה, וראש מועצת מגדל ישראל עמרוסי. כן השתתפו בכנס מנכ"לים, מנהלי תיירות ומהנדסים מרשויות מקומיות נוספות.

 

 

19/03/2014