23.04.2024
 
משרד התיירות: תחזוקה וטיפוח אתרים קיימים לפני השקעה בפרוייקטים גדולים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות מתעדף תחזוקת אתרי תיירות והשקעות בטיפוחם על פני בניית פרוייקטים גדולים. המשרד ייתן עדיפות להשקעה בניראות האתרים, לרבות בגינון, בהצללה, בתאורה ובשירותים נקיים. מדובר, לפי המשרד, "במהפכה תפיסתית שנובעת מהבנה, שלפני הכל, לתיירים חשוב יופי, ניקיון ונוחות. במקביל, בתחום רשויות שכבר הוכיחו יכולת תחזוקה גבוהה, ממשיך המשרד להשקיע בפרוייקטים גדולים".

בכנס של משרד התיירות שיתקיים ביום רביעי הקרוב (19 במארס), יקרא מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, לראשי הרשויות המקומיות לתחזק את התשתיות התיירותיות שבאחריותם. המנכ"ל יאמר לראשי הרשויות כי בשיקולי המשרד היכן להשקיע תקציבים, תשמש תחזוקת האתרים כשיקול מרכזי. כמו כן, במשרד התיירות עובדים בימים אלו על עדכון חוזר מנכ"ל בדבר השקעות המשרד, כך שיינתן משקל רב יותר ליכולת הרשות להשקיע משאבים בתחזוקת הפרוייקטים שהמשרד בונה בתחומן. נושא זה ישמש שיקול מרכזי בהתקשרויות הקרובות ובמדיניות המשרד בהשקעות עתידיות.

בכנס, שתנחה יעל דן, ישתתפו ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, ראש מועצת עוספיה וג'יה כיוף, ראש מועצת גולן אלי מלכה, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד, ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה, ראש מועצת כפר כנא מוג'האד עואודה, וראש מועצת מגדל ישראל עמרוסי. כן ישתתפו בכנס מנכ"לים, מנהלי תיירות ומהנדסים מרשויות מקומיות נוספות.

משרד התיירות משקיע מדי שנה מאות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות תיירות ציבוריות ברחבי הארץ: בניית טיילות, התקנת תאורה, שיפוץ מבנים לשימור ועוד. הכנס מתקיים בעקבות ריבוי תלונות על תחזוקה לקויה עקב קושי של רשויות להקצות לכך משאבים. מטרת הכנס היא לחשוף בפני הרשויות את המדיניות החדשה של המשרד ולדון בקשיים בהם הן נתקלות. הנושא מקבל משנה חשיבות לאור כניסתם לתפקיד של ראשי רשויות חדשים.

משרד התיירות רואה חשיבות רבה בקיומו של כנס זה, המתמודד עם אחת התופעות המורכבות המלוות את הפיתוח התיירותי בישראל. במשרד מאמינים שיש לעשות את כל המאמצים, כדי לדאוג לכך שכספי ציבור לא ירדו לטמיון, כפי שקרה מספר פעמים בעבר.

 

17/03/2014