26.04.2024
 
בשעה טובה, דירוג המלונות יוצא לדרך

 

 

מאת יוסי פישר*

 

בשעה טובה, לאחר למעלה משלוש שנים של תהליך ארוך ומייגע, נבחרה אמש חברת דירוג אוסטרית שתבצע את דירוג המלונות הישראלים על פי הקריטריונים של חברת Hotel Stars Union.

ברכות לשר התיירות, להנהלת המשרד ולצוות המקצועי הרחב והמסור שעסק בנושא במשך השנים. זה גם הזמן להודות בשם כל אנשי התיירות לשר התיירות הקודם, סטס מיסז'ניקוב, ולמנכ"ל משרד התיירות דאז, נועז בר ניר, על התמדתם ועיקשותם. אילמלא הם, לא היינו מגיעים עד הלום.

כמי שהיה שותף לתחילת התהליך אי שם בשלהי שנת 2010 כאשר בכנס השנתי של המלונאים הכרתי את חברי הטוב מרכוס לוטה מנכ"ל התאחדות המלונות הגרמני ואחד ממנהלי Hotel Stars Union שבא להרצות על השיטה, עבור לוועדה לבחינת שיטת הדירוג של התאחדות המלונות שהמליצה על השיטה האירופית וכלה בליווי אנשי משרד התיירות בחלק מהתהליך.

תהליך הדירוג יביא לשדרוג רבים ממלונות ישראל. יקבע סטנדרטים בינלאומיים ברורים על-פיהם ידורגו המלונות, ויהיה כלי שיווקי בינלאומי למלונות שיוכלו להשתמש בדירוג שלהם כאמצעי שיווק הן בארץ והן לתיירות הנכנסת. גם ענקית הדירוגים TripAdvisor מציינת את דירוגיהם הרשמיים של המלונות בצמוד לדירוגים שלה עצמה.

לא רק זאת, משרד התיירות אמור להעניק עזרה בשיפוצים ושדרוגים למלונות על מנת שיעמדו בקריטריונים הבינלאומיים של הדירוג. זה מאפשר לבעלי המלונות בעצם לקדם את המלונות שלהם ולהביאם לרמה שתאפשר להם לקבל דירוג בינלאומי.

רק אל תעצרו פה. נשארו עוד מספר נושאים שנכון וצריך לקדמם כעת: החזרת תקציבי השיווק המוגדלים למשרד, החלת כל החלטות וועדת בר ניר לבחינת יוקר המוצר התיירותי - החלטות שאושרו על ידי הממשלה הקודמת, וקידום פרוייקט ים המלח -ניצול תקציב פיתוח התשתיות בו (קרוב למיליארד שקל) על מנת לייצר איזור נופש ומלונאות חדש ומודרני שיוכל להוות תחרות ואף יותר מכך לאזור שהירדנים הקימו בצפון ים המלח.

 

 

 

_____________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL 

 

 

 

13/03/2014