19.04.2024
 
Ennemoser האוסטרית תדרג את המלונות בישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות פירסם היום את שמה של החברה אשר זכתה במכרז לדירוג בתי המלון בישראל של משרד התיירות - חברת "אנמוזר" (Ennemoser) האוסטרית.

בחודש יולי האחרון פרסם משרד התיירות מכרז לבחירת חברה שתדרג את בתי המלון בישראל לפי שיטת Hotelstars הנהוגה באירופה. יצויין, כי ההחלטה בנושא הדירוג התקבלה עוד בתקופתו של השר לשעבר סטאס מיסז'ניקוב. במהלך החודשים האחרונים ישבה על המדוכה ועדת משנה מטעם ועדת המכרזים של משרד התיירות, שבדקה את ההצעות וקיימה ראיונות עם נציגי החברות אשר הגיעו לישראל מחו"ל.  

התקנות ושיטת הדירוג

דירוג בתי המלון מוסדר בתקנות שרותי תיירות, שאושרו ע"י ועדת הכלכלה, ופורסמו ב-3.1.2013. התקנות נכנסו לתוקף מתאריך 3.9.2013; תעודות מלון רשום שהמשרד הנפיק מכוח התקנות הישנות יישארו בתקפן עד ספטמבר 2014. על פי התקנות, הדירוג יבוצע על פי השיטה המוגדרת באמות המידה, כלומר, שיטת Hotelstars האירופית, כפי שהותאמה לישראל. שיטת Hotelstars הינה השיטה המקובלת באירופה ומוכרת לתיירים רבים הפוקדים את ישראל. השיטה אומצה על ידי 15 מדינות באירופה: אוסטריה, צ'כיה, גרמניה, הונגריה, הולנד, שוודיה, שווייץ, אסטוניה, ליטא, לטביה, לוקסמבורג, מלטה, בלגיה, דנמרק, יוון.

הדירוג

  • הדירוג בישראל יתבסס על שיטת הדירוג האירופית, HotelStars.

  • הדירוג - בסקאלה של 1-5, בשיטת הכוכבים.

  • הדירוג ייעשה בהתאם ל-270 קריטריונים.

  • יבוצע גם דירוג ביניים (כוכב +, 2 כוכבים + וכו').

  • דרגה תינתן למשך שלוש שנים; הדרגות ואמות המידה יפורסמו באתר האינטרנט של המשרד.

 

החברה הזוכה

החברה הזוכה, חברת Ennemoser, הינה חברה אוסטרית בבעלות ד"ר קלאוס אנמוזר, נשיא התאחדות המלונות האוסטרית ונמנה על שלושת מייסדי שיטת ה-HotelStars (המייסדים האחרים - מגרמניה ומשווייץ). אנמוזר מכהן כנשיא קבוע של ארגון HotelStars. בבעלותו של אנמוזר חברה פרטית העוסקת בייעוץ בתחום המלונאות ודירוג בתי מלון; חברה זו דרגה את כל מלונות חמישה הכוכבים באוסטריה.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "זוהי מהפיכה צרכנית בתיירות: הגיע הזמן לעשות סדר בבלגאן ולוודא שהצרכנים נהנים משקיפות, ממידע זמין ואובייקטיבי ומקבלים תמורה לכספם. אנו רוצים להגיע למצב בו יתאפשר לכל תייר לבקר כאן, ולכל משפחה לצאת לחופשה עם הילדים בלי לשבור תכניות חיסכון".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "המשרד השקיע מאמצים רבים בחידוש דירוג בתי המלון בישראל, תוך אימוץ שיטת הוטלסטארס האירופית והתאמתה לישראל. ההליך כולו בוצע בשיתוף פעולה עם התאחדות המלונות בישראל, ובברכת גורמי התיירות האחרים בארץ. אני בטוח שבחרנו נכון ואנחנו יוצאים לדרך חדשה שתעשה סדר ותוזיל את המחירים".

 

 

 

12/03/2014