19.04.2024
 
נחנך אמש הביתן הישראלי ביריד ITB בברלין בנוכחות מנכ"ל משרד התיירות ושגריר ישראל בגרמניה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי חנך אתמול ביחד עם שגריר ישראל בגרמניה, יעקב הדס-הנדלמן, את הביתן הישראלי ביריד התיירות הגדול בעולם ITB שנפתח בברלין. ביריד צפויים משתתפים כ-11,000 נציגים מ-180 מדינות, ויבקרו בו כ-180,000 איש בהם אנשי תעשיית התיירות, עיתונאים וקהל רחב.

לראשונה מזה שנים רבות נעדר שר התיירות הישראלי מהיריד. השר לנדאו שוהה כעת בלוס אנג'לס עם פמליית ראש הממשלה נתניהו לרגל הקרנת הבכורה וקידום הסרט הדוקומנטרי Israel: The Royal Tour.

כ-180 ישראלים הגיעו לברלין להשתתף ביריד. הביתן הישראלי משתרע על פני שטח של 770 מ"ר ומשתתפים בו נציגי תעשיית התיירות של ישראל, ביניהם מלונאים, סוכני נסיעות, נציגי חברות תעופה ועמותות תיירות. הביתן הישראלי זוכה לתשומת לב גדולה בין היתר בזכות תחנת הטענה לטלפונים סלולאריים עם 15 עמדות, תחת הכותרת "ישראל - מרכז אנרגיה עולמי".

בביקורו בגרמניה נפגש מנכ"ל המשרד עם שורה של בכירים ובין היתר עם הייקה ברמר, ראש ועדת התיירות של הבונדסטג הגרמני. הועדה לתיירות צפויה לבקר בישראל בסוף החודש כדי לקדם חילופי מידע בתחום התיירות. כמו כן ייפגש הלוי עם פטרה פרץ, מנהלת ב"דר-טוריסטיק", אחד מתאגידי התיירות הגדולים בגרמניה עם למעלה מ-6,500 עובדים ומחזור של 4.7 מיליארד אירו בשנה. התאגיד מניע למעלה משישה מיליון נוסעים בשנה. למשרד יש שיתוף פעולה ארוך שנים עם החברה וגם השנה מתוכנן להיחתם הסכם שיווק לשנת 2014.

עוד בתכנית: המנכ"ל יסעד ארוחת ערב עם בכירים בקונצרן ההוצאה לאור אקסל-שפרינגר - גוף מדיה עם מחזור שנתי של 3.3 מיליארד אירו ולמעלה מ-13,000 עובדים. אקסל שפרינגר מוציא לאור עשרות עיתונים ומגזינים וביניהם את ה'די ולט' ואת ה'בילד' (בין העיתונים המשפיעים ביותר בגרמניה) ולאחרונה גם רכש ערוץ טלויזיה. כמו כן ייערכו ראיונות עם עיתונאים מכלי תקשורת נוספים.

המנכ"ל הלוי צפוי להיפגש גם עם רומן רומיניגה, בנו של שחקן הכדורגל האגדי קרל היינץ רומיניגה, בקשר למהלך שיווקי באמצעות קבוצת הכדורגל וולפסבורג. עוד מתוכננות פגישות עם בכירי חברות תעופה המעוניינות לפתוח קו לישראל וכן עם חברות תעופה המבקשות להגדיל קיבולת קיימת של טיסות לישראל.

מחוץ ליריד סייר מנכ"ל המשרד בהוסטלים תיירותיים בברלין, כדי להתרשם כיצד ניתן להוזיל את מחירי הלינה. נישת ההוסטלים בברלין מתפתחת מאוד בשנים האחרונות וכיום יש בעיר כ-160 הוסטלים בכל רמות האירוח. ההוסטלים פונים אל קהל המטיילים העצמאיים בעיקר בגיל 18-35. הלינה בהוסטל פותחת בפני המטיילים אפשרות למפגשים עם מטיילים מכל העולם, לספוג חוויה רב-תרבותית. כמו כן ההוסטלים מסייעים לפיתוח העסקים הקטנים באזור בו הם נמצאים.

שוק התיירות הגרמני נחשב למרכזי בעולם, עם תרבות מפותחת מאוד של נסיעות לחו"ל (למעלה מ-80 מיליון נסיעות בשנה). כמו כן 40% מהתיירים הגרמנים שביקרו בארץ שבו לבקר שנית.

יריד ITB נחשב ליריד התיירות החשוב ביותר בתחום, ומגיעים אליו נציגים מכל העולם. שטח התצוגה הכולל ביריד עומד על 160,000 מ"ר. גרמניה היא מדינת המוצא הרביעית בחשיבותה התיירותית לישראל עם היקף תנועה של 254,000 תיירים בשנה ויש בה פוטנציאל גידול לאור ההזדמנויות החדשות של הוזלת הטיסות בעקבות השמיים הפתוחים (כיום כ-60 טיסות שבועיות בין ישראל לגרמניה).

06/03/2014