20.04.2024
 
סיורים ברוח פמיניסטית בחיפה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

המהפכה הפמיניסטית שהחלה לפני למעלה ממאתיים שנה עדיין חיה ובועטת. בחיפה פועל מזה שלושים שנה ארגון 'אשה לאשה' המשפיע על המרחב הציבורי בישראל, בקידום מעמד האשה, בהובלת דיון המושתת על שכנוע והקשבה, בקידום בטחונן של נשים והשיוויון בין המינים.

לרגל פתיחת התערוכה "אידאלים חדשים: דמות האשה החדשה בצילום" שתפתח בחודש מרץ במוזיאון העיר, נצא לסיורים בגוון פמיניסטי במרחב החיפאי הציבורי, וננסה יחד לבחון מה השתנה במרוצת הזמן והאם ישנם הבדלים בין האוכלוסיות השונות בחיפה. בשיתוף ארגון 'אשה לאשה' מרכז פמיניסטי חיפה.

חמישי 6.3.14, 13.3.14, 20.3.14, 27.3.14 בשעה 16:30, יום שבת 5.4.14 בשעה 11:00

 

6.3.14 נסויאת / פמיניסטיות: מגמות בפמיניזם הערבי בחיפה

מפגש עם התחנות מרכזיות בפמיניזם הערבי החיפאי. נעמוד על התמורות שחלו בתהליך הפיכתו מגרעין אקטיביסטיות לתנועה משפיעה על החברה הערבית בפרט והן על הפמיניזם הישראלי בכלל.

מדריכה: רולא דיב, כייאן - ארגון פמיניסטי

משך הסיור: שעתיים

13.3.14 חייהן ושקיעתן של שכונות - הדר תחתית: מבט פמיניסטי על התחדשות עירונית בחיפה

הסיור יתמקד בחלק התחתון של שכונת הדר, עם שוק תלפיות שוקק החיים מעליה, וכבישים מהירים מתחתיה. שכונה זו נעלמת לרוב מעין הציבור. מגיעים אליה בעיקר מי שגרות/ים בה או א/נשי מקצוע שונים שמטפלים באוכלוסיות מוחלשות. כל השאר בעיקר נמנעים ממנה, או עוקפים אותה בדרכם לעיר התחתית, שהרצף האורבאני אליה נקטע על ידי מערכת חדשה של כבישים מהירים. הסיור יאמץ נקודת מבט פמיניסטית השואלת מי נמצא/ת ומי נעדר/ת מן היגיון של "הפיתוח"? נשאל את עצמנו למי התכוונו המתכננים? את מי ראו למול עיניהם? ומי נותרו שקופים כששרטטו את התכניות? ונשמע מה חושבות ורוצות הנשים והגברים שהשכונה הזו משמעותית עבורם.

מדריכות: גליה אביאני, ד"ר עמליה סער, ארגון 'אשה לאשה' - מרכז פמיניסטי חיפה

משך הסיור: שעתיים

 

20.3.14 ביטחון במרחב הציבורי // שכונת הדר

הסיור מבקש להתחקות אחר הדרכים בהן נחווה המרחב הציבורי בשכונת הדר בעיניהן של נערות ונשים צעירות. ננסה לזהות את הרכיבים הפיזיים והחברתיים המעניקים להן תחושת ביטחון בשכונת המגורים, וכן את הרכיבים המערערים את ביטחונן בהתנהלות במרחב. נדון באופן שבו הן רואות את השינוי שחל במרחב תוך התייחסות להיבטים היסטוריים של השכונה. הסיור הינו מיזם משותף של ארגון 'אשה לאשה' ו'החצר הנשית חיפה'.

מדריכה: סיוון אזולאי, ארגון 'אשה לאשה' - מרכז פמיניסטי חיפה

משך הסיור: שעתיים

 

 

27.3.14 מן הפנים אל החוץ: חליסה במבט נשי // שכונת חליסה

סיור במרחבי הפעילות השונים של נשים בחליסה, ומפגש עם נשים בנות השכונה שיעסוק בהבנת תפקידן כיוצרות שינוי חברתי.

נקודת סיום: משרדי המרכז הקהילתי חליסה, רח' חוסן 14

מדריכות: נסרין מורקוס, מנהלת מרכז קהילתי חליסה, פמיניסטית פעילה חברתית ורימא טוקאן, פעילה וחברת מועצת שכונת חליסה, רכזת במרכז הקהילתי חליסה

משך הסיור: שעתיים

 

 

5.4.14 פמיניזם חיפאי // ממרכז בכרמל לשכונת הדר

חיפה הייתה ערש הולדתה של התנועה הפמיניסטית בארץ, בשנות ה-70, והסיור יוקדש להיסטוריה של הפעילות הפמיניסטית בעיר ובעיקר לפועלה של 'אשה לאשה' - מרכז פמיניסטי חיפה החוגג 30 שנה להיווסדו. הקולקטיב הוא ממשיך דרכה של קבוצת הנשים הפמיניסטיות מחיפה שהנהיגו את המאבק לזכויות הנשים בשנות השבעים והוא נוסד במטרה להביא לשינוי חברתי, לשוויון הזכויות וההזדמנויות של כל הנשים באשר הן, מיגור האפליה, האלימות והדיכוי נגד נשים ופעולה לסולידריות בין נשים. המפגש יתקיים ביום שבת בשעה 11:00 במרכז הכרמל.

נקודת סיום: 'אשה לאשה', רחוב ארלוזורוב 118

מדריכה: ד"ר חנה ספרן, פמיניסטית, היסטוריונית, פעילה חברתית

משך הסיור: שעתיים

 

מרבית הסיורים מתקיימים בימי חמישי בין השעות 16:30 - 18:30, נקודת המפגש משתנה בהתאם לסיור. הרשמה מראש. עלות המפגש כולל כניסה למוזיאון: 35 ₪ | חברי אגודת הידידים, גמלאים וסטודנטים: 25 ₪ | מנויי לארבעה סיורים: 115 ₪

לפרטים בקופת מוזיאון העיר 04-915588 באתר המוזיאון ww.hcm.org.il

 

 

05/03/2014