19.04.2024
 
אינטרנט חינם: צל"ש שיווקי לרשת דן

 

 

מאת יוסי פישר*

 

כניסתו של רפי שדה לתפקיד מנכ"ל רשת מלונות דן מלווה במשב רוח רענן, שבא היום לידי ביטוי בהודעת הרשת על מהלך נרחב אשר במסגרתו תעניק גלישה חינם ברשת האינטרנט לאורחיה בכל מלונות הרשת. זהו מהלך משמעותי ביותר. עד כה רק רשתות מעטות העניקו גלישה חופשית לאורחיהן בין השאר ראוי לציין את רשת קראון פלאזה (שרפי שדה היה במשך תקופה קצרה היו"ר שלה) ורשת מלונות אטלס.

בהערכה גסה, הכנסות הרשת מגלישה של אורחים באינטרנט נאמדות במאות אלפי שקלים לשנה - אם לא יותר מכך (היא גבתה עד כה 20 דולר ליום על שירות זה). הוויתור על הכנסה זו לטובת האורחים, קשה ככל שיהיה, הוא צעד שיווקי חכם, נכון וטוב בסופו של דבר.

מדובר ברשת מלונות יוקרתית שמחירי האכסון הבסיסי בה גבוהים יחסית. האינטרנט לעומת זאת הוא שירות שהפך היום בעולם כולו לחלק מחוויות האורח במלון. רשתות בתי מלון בינלאומיות רבות פתחו את הגלישה באינטרנט ללקוחותיהם המועדפים, וחלק אף לכלל האורחים במלונות. כאשר בעיר ת"א ניתן כיום לגלוש מחלק ניכר מהשטחים הצבורים בחינם, לא עולה על הדעת שהגלישה בתוך המלונות תהיה בתשלום. טוב עשה רפי שדה כאשר הוביל את פתיחת את שירות האינטרנט במלונות לשימושם החופשי של האורחים.

רשת מלונות דן היטיבה לעשות כאשר לא רק שפתחה את השימוש ב-Wi-Fi בכל שטחי הציבור במלונות אלא גם בכל חדרי המלון ולמקסימום שלושה מכשירים לחדר.

בעברו כמנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, קידם שדה את אמנת השרות לאורח ועוד יוזמות שיווקיות הפונות אל האורחים. נקווה שרשתות אחרות ילכו בעקבות רשת מלונות דן ויעניקו שירותי אינטרנט אלחוטי חינם לאורחיהן.

 

 

______________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL 

  

02/03/2014