29.03.2024
 
ביטול קו עמאן-קולומבו: פגיעה קשה בתיירות הישראלית לסרי לנקה ולמלדיביים

 

 

מאת יוסי פישר*

 

היום פורסם באתר שרויאל ג'ורדניאן תבטל באפריל ומאי ארבעה קווי טיסה שלה, בהם הקו עמאן - קולומבו (סרי לנקה). קו זה הוא קו פופולארי מאוד בקרב התיירים הישראלים המבקרים בסרי לנקה ובאיים המלדיביים. ביטולו של קו זה יפגע קשות בתנועת התיירות הישראלית לשני היעדים הללו.

רויאל ג'ורדניאן טסה לקולומבו במספר תדירויות שבועיות. לפני כשנה וחצי, במסגרת צמצום וקיצוץ רשת התעופה של החברה הירדנית, היא הפחיתה את מספר התדירויות השבועיות. מנהלת החברה הירדנית לשעבר בישראל, דבורה ברוכשטיין, טיפחה במשך שנים את התנועה בקו והייתה אחד הגורמים המרכזיים להכנסת סרי לנקה למודעות של התייר הישראלי.

התדירות והקישור המשובח של הטיסות בעמאן הביאו ישראלים רבים להעדיף את הטיסה הישירה והקצרה יחסית מעמאן על פני טיסה דרך נסיכויות המפרץ הפרסי או עם חברות תעופה אירופיות.

סרי לאנקה הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי בקרב ישראלים, הן לקבוצות מאורגנות, נופשונים של ועדים וכן ליעד FIT אהוב, וכן ליעד אטרקטיווי במיוחד לגולשי גלים וצוללנים. השילוב של טבע, חופי ים נפלאים, אוכל מצוין ומחיר אטרקטיווי הפכו את האי ליעד מבוקש.

האיים המלדיביים נחשבים לאחד מיעדי הנופש האולטימטיביים, היוקרתיים והאקזוטיים בעולם - יעד מועדף לחופשות האלפיון העליון, ירח דבש וצוללנים שידם משגת את מחיר האכסון הגבוהים.

ביטול הקו יפגע לא רק ביעדי התיירות עצמם, אלא גם בנציגות החדשה של רויאל ג'ורדניאן בישראל.

כמי שביקר בסרי לנקה שלוש פעמים, לא נותר לי אלא להצר על החלטתה של החברה הירדנית שסיבותיה טובות ככל שיהיו מביאות בפועל למחיקתם של היעדים הללו ממפת התיירות שלנו.

 

 

_____________________________________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL   

 

 

 

 

 

25/02/2014