28.03.2024
 
סתימת פיות בוועידת התיירות השנתית?

 

 

מאת יוסי פישר* 

 

לפני כשבועיים פנתה אלי דפנה נוף, ראש מינהל הדרכה במרכז השלטון המקומי, מנחת ועידת התיירות השנתית 2014, המתקיימת בחסות יריד IMTM, שאותו מפיקה ומארגנת חברת ארטרא.

נוף מכירה אותי שנים רבות וקוראת בעקביות את מאמרי השונים בתחומי התעופה והתיירות. נתבקשתי על ידיה להופיע כמשתתף בפאנל בנושא כניסת חברות הלואו-קוסט, בהמשך לחתימת הסכם השמיים הפתוחים לתעופה בישראל.

זהו נושא קרוב מאוד לליבי וכתבתי עליו, הן בעיתונות המקצועית והן בעיתונות הכללית. הזווית אותה ביקשתי להציג בפאנל נגעה בעיקר להעדר תשתיות תומכות בקליטת תיירי הלואו-קוסט בישראל:

  • אין די מלונות עממיים במחירים סבירים ולא יקרים בערים ת"א וירושלים, המתאימים לקהל הלואו-קוסט.

  • מחירי המלונות הקיימים באיזורי הביקוש הללו גבוהים מאוד.

  • השיווק של ישראל במדינות היעד אינו פונה לקהל הבודדים של חברות הלואו-קוסט, אלא פועל באמצעות סוכני נסיעות 'מומחי ישראל' ורוב התיירות הלא יהודית המגיעה כיום לישראל מגיעה במסגרת קבוצות שאותן חברות הלואו-קוסט כמעט ולא מטיסות.

  • חברות תעופה שפעלו בחלק מהקווים שחברות הלואו-קוסט נכנסות אליהן מצמצמות את היצע המושבים או במקרים מסוימים מבטלות את הקו אותו הפעילו במשך שנים.

ככל הנראה עמדותיי הידועות הנ"ל לא מצאו חן בעיני מי מהמארגנים, מכיוון שחמש דקות (!) לפני שהפאנל החל, ניגשה אלי דפנה נוף ומסרה לי שהשתתפותי בוטלה, מכיוון שכך החליטו המארגנים. זה לא שלא היה כיסא נוסף על הבמה או שלא היה שלט מוכן עם השם שלי. פשוט כך.

אז נכון, ביקורת ומשוב אינם דברים שאנשים אוהבים לשמוע, אך לתת במה רק לחברות תעופה ופקיד בכיר במשרד התיירות שידברו רק בשבחי חברות הלואו-קוסט ו'המהפכה' הצפויה לנו, זו לא בדיוק דמוקרטיה במיטבה.

 

 

 

להלן תגובת מנכ"ל חברת ארטרא, ליאור גלפנד:

 

יוסי פישר מוכר לנו כאיש תיירות מימיו בדיזנהויז ואיננו מכירים את דעתו הספציפית בנושא הנדון ולא קיבלנו שום הנחייה או בקשה שלא לכלול אותו כמשתתף בפאנל הנדון משום חברת תעופה או משרד ממשלתי.

מראש, הוחלט על השתתפות של עד ארבעה משתתפים בפאנל זה ואנו מבינים שנעשה עימו בירור לגבי השתתפות בו, אך עם הצטרפות נציג וויז אייר מחו״ל כפאנליסט רביעי פנתה אליו דפנה נוף אשר ריכזה את המרצים והודיעה לו שנאלץ לוותר על השתתפותו. ראייה לכך היא העובדה שבפרסומים העדכניים על תכנית הועידה והשילוט במקום אכן שמו כבר לא הופיע.

אנו מודים ליוסי על הגעתו לועידה וצר לנו על האכזבה שנבעה כנראה מאי הבנה בינו לבין מתאמת התכנית.

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________

* בעל חברת VISION hospitality & Travel

מומחה לתיירות ותעופה בעל וותק של 30 שנה בענף. בתחום התעופה משמש כיום כחבר מועצת מנהלים של אופן סקיי, ה-GSA הגדול בישראל וכנציגה של חברת התעופה הבולגרית בישראל - Bulgaria Air

בעבר שימש כחבר במועצת המנהלים של איי די בי תיירות, חבר מועצת המנהלים של ישראייר, חבר בפאנל חברות התעופה הזרות בישראל וסגן יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות לתיירות נכנסת.

 

 

 

 

12/02/2014