08.05.2024
 
חברות ישראליות פרשו מביתן משרד התיירות ביריד FITUR הספרדי

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ביריד התיירות FITUR שהתקיים לאחרונה במדריד, שבע חברות ישראליות פרשו מהביתן של משרד התיירות. הסיבה לדבריהן, העלויות הגבוהות שביקש משרד התיירות עבור השתתפותן במסגרת הביתן הישראלי.

קרלוס ארולובסקי מחברת C.A PALMER, ציין כי לפני שנתיים עלות ההשתתפות עמדה על 12,000 שקל, בשנה שעברה עמדה על 14,000 שקלים ואילו השנה נדרשו החברות לשלם 20,000 שקל. לטענתו, "זהו סכום מוגזם. לאור דרישות התשלום המופרזות שכרו החברות ביתן אחר בעלויות סבירות של כ-10,000 שקלים בלבד לכל חברה".

במכתב שכתב, עודד גרופמן, משנה למנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לאורן דרורי, סמנכ"ל בכיר וראש מנהל שיווק במשרד התיירות, מציג גרופמן, את עיקרי הדברים:

חברי הלשכה נוהגים להשתתף מדי שנה בשנה ביחד עם משרד התיירות בירידי התיירות ברחבי העולם. בשנה האחרונה התבשרו חברי הלשכה על עליה במחיר ההשתתפות למציגים, בעבור השתתפותם בירידי התיירות ברחבי העולם, כתוצאה מעליית המחירים (30% בממוצע), חלק ממארגני התיירות לא יכולים לקחת חלק בירידים ואחרים לוקחים שטחים בנפרד מחוץ לביתן הישראלי, במטרה להוזיל את העלויות. עבור חברות אלה ההשתתפות במסגרת הביתן הישראלי ביריד במדריד, הייתה בלתי אפשרית או היוותה הוצאה יקרה מאוד.

נוכחות מארגני התיירות בירידים הבינלאומיים הינה בעלת חשיבות עליונה, מאחר וחברות אלו עומדות בחזית, אל מול מארגן התיירות בחו''ל, חברות אלה מהוות את הזרוע השיווקית של משרד התיירות ובדיעבד של מדינת ישראל. חברות אלה מהוות את הזרוע השיווקית של משרד התיירות ובדיעבד של מדינת ישראל".

"הלשכה פנתה למשרד התיירות לפני מספר חודשים, שיבחן דרך להוזיל באופן משמעותי את דמי השתתפות והעומס הכספי המוטל על המשתתפים בירידים. כמן כן התריעה הלשכה כי חברות רבות לא תוכלנה לקחת חלק בירידי התיירות או במסגרת הביתן של משרד התיירות. הנהלת הלשכה ביקשה לקיים דיון בנושא ולבצע חשיבה מחודשת כיצד ניתן להוריד את העלויות של הביתן והמציגים. ואכן במהלך החודש הקרוב תתקיים פגישה בנושא".

"עמדת הלשכה היא כי הוזלת המחיר תאפשר למארגני התיירות הישראליים להשתתף בירידים ולמכור את ישראל תחת קורת גג אחת של משרד התיירות וכמו כן תמנע זליגה של המציגים מהביתן הישראלי", מסיים גרופמן.

תגובת משרד התיירות, כפי שנמסרה לכתבת 'דה מארקר' ב-4.2.14:

"משרד התיירות מממן כיום כ-75% מעלות השתתפות חברות תיירות ישראליות בירידי תיירות. בעקבות קיצוץ בתקציב, והצורך להתייעל נערכה בחינה מחודשת של כל אמצעי השיווק, לרבות השתתפות בירידים בחו"ל. הוחלט להשתתף רק בירידים המניבים תוצאות טובות ולהעלות את דמי ההשתתפות כדי למנוע הגעה לא נחוצה".

 

 

 

 

09/02/2014