23.04.2024
 
ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים באל על, פורש לגמלאות

 

 

שירות חדשות תיירות

סמנכ"ל הכספים של אל על, ניסים מלכי, הודיע היום על החלטתו לפרוש לגמלאות, לאחר 41 שנים בחברה. מלכי מכהן כסמנכ"ל הכספים של אל על החל משנת 2003, ויסיים את תפקידו לאחר שימונה לו מחליף ויתבצע תהליך חפיפה מסודרת.

כזכור, גם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, הודיע לפני כחודשיים על פרישה, ומאז הוא ממשיך בתפקידו עד שיימצא לו מחליף.

מלכי בן ה-67 החל לעבוד בחברת אל על בשנת 1973 וטיפס בכל מעלה הדרגים הניהוליים, כולל שורת תפקידים בארץ ובחו"ל, עד לתפקידו הנוכחי של סמנכ"ל כספים אותו הוא ממלא החל משנת 2003.

מלכי ליווה את החברה בכל מהלכיה המרכזיים עוד בתקופת היותה חברה ממשלתית, דרך הפרטתה והפיכתה לחברה ציבורית, ושימש בתפקידו הנוכחי שלושה מנכ"לים: עמוס שפירא, חיים רומנו ואליעזר שקדי. מאחר ושקדי עצמו אמור לפרוש במועד קרוב שטרם נקבע, נראה שמלכי העדיף לפרוש גם הוא ולא לשרת תחת מנכ"ל רביעי.

במהלך השנים בתפקידו כסמנכ"ל הכספים השתתף מלכי והוביל פעולות ועסקאות רבות אשר ביססו את מעמדה הפיננסי והעסקי של החברה, בהן עסקאות המימון של מטוסי החברה, גיוס הון בשוק האמריקאי, מהלכי גידור דלק ושערי חליפין, ניהול סיכוני השוק עבור החברה, ריכוז מהלכי ההצטיידות במטוסים ותחזוקת הקשר של החברה עם שוק ההון ובעלי המניות של החברה.

במכתב הפרידה שלו כתב היום ניסים מלכי בין השאר:

"כל מה שבוצע בתקופת שירותי באל על התאפשר אך ורק בזכות האנשים המדהימים והמוכשרים איתם עבדתי, ושהייתה לי הזכות להובילם ולעבוד לצידם במהלך שנות עבודתי, ובזכות תמיכת חברי הדירקטוריון, עמיתיי בהנהלה וכמובן בתמיכת מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי... אני משאיר את אל על במצב פיננסי טוב, ומשוכנע שיש לאנשי החברה והנהלתה היכולת להביא אותה לגבהים ללא גבולות."

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, כתב באיגרת לעובדי החברה:

"בשם דירקטוריון החברה, הנהלת החברה ועובדיה, אני מבקש להודות לניסים על תרומתו הרבה לחברה במשך כל שנות כהונתו, על הובלת חטיבת הכספים המצוינת שתרומתה ניכרת בכל פעולה של החברה, ועל מקצועיותו חסרת הפשרות, ההשקעה והמסירות הרבה לתפקידו ולחברה. אני מבקש להעריך מאוד את עשייתו של ניסים ולאחל לו בשם כולנו הצלחה רבה בדרכו החדשה".

יו"ר אל על עמיקם כהן הודה גם הוא בחום לניסים מלכי על עבודתו המקצועית והמסורה וההיכרות העמוקה שלו עם כל הסוגיות איתן התמודדה אל על בשנים האחרונות ועל "היכולת למצוא פתרונות במצבים לא פשוטים במהלך שנות כהונתו בחברה".

 

 

 

 

28/01/2014