24.04.2024
 
החוויה השווייצית מתחילה בסמינר

 

מאת אוריאל ישיב

 

250 סוכנים השתתפו בסמינר בן יום, תחת הכותרת "החוויה השווייצית", שארגנה במחצית נובמבר לשכת התיירות של שווייץ בישראל, בשיתוף עם הנהלת רשות התיירות משווייץ, סוויס ישראל, מערך רכבות שווייץ, תיירות ציריך והר טיטליס ועוד חמישה גורמי תיירות שווייציים ושלושה ישראלים - סוויס 1, ב.ד. גרייבר ונטו טורס. הסמינר תפס חלל שלם באחד המתחמים של מרכז הירידים בתל אביב.

במסיבת עיתונאים שקדמה לתדרוך הסוכנים הזכירה נעמי להמן, מנהלת הלשכה בישראל, שהנציגות קיימת כבר 12 שנים ובמשך זמן זה התיירות מישראל עלתה כמעט בכל שנה. הישראלים גילו את אפשרויות התיור בכל שווייץ ולא רק באתרים הפופולאריים. מספר גדל והולך של סוכנים מתמחה בשווייץ והם מחדשים יעדים ואתרים כל הזמן. התקשורת מסקרת בקביעות את שווייץ תוך הבלטת המוצרים והיעדים החדשים, כך שהגיע המועד לזמן את הסוכנים לתדרוך והתחדשות.

לאחר ברכת אנדריאס באום, שגריר שווייץ בישראל, עלו בזה אחר זה כל הנציגים השוויציים והישראלים וסיפרו מה יש להם להציע.

המנהל האזורי של רשות התיירות השוויצית, פדריקו סומורוגה, גילה כי ב-2012 הישראלים בילו 155 אלף לילות במלונות בשווייץ, נתון שהוא המשך לעלייה רציפה מזה שנים. לצערם של ראשי ענף התיירות, אין נתונים על שהיה בחדרי אירוח ובכפרי נופש. התיירים הישראלים מוציאים בממוצע 400 פרנק שוויצרי ליום, שזה מציב אותם בשורה הראשונה בתרומה לתיירות השוויצית, כך שלמרות גודלה של ישראל התיירות ממנה חשובה כלכלית לשווייץ. עם זאת, תחזיות התיירות בשווייץ מראות על סטגנציה במספר התיירים מישראל החל ב-2016.

אבנר (נרי) גורדון, מנהל סוויס בישראל, פירט את לוח הטיסות של סוויס. הוא הדגיש כי טיסת הבוקר המוקדמת מישראל וטיסת הלילה המאוחרת מציריך פותחות אפשרויות נוספות הן לתיירים והן לאנשי עסקים. גם גורדון ציין את הגידול המתמשך במספר הנוסעים. "הדגש בסוויס הוא על התחדשות וחידושים" אמר, וכדוגמה סיפר שהתפריט בטיסות משתנה אחת לשלושה חודשים: "בכל פעם זה תפריט המבוסס על המטבח של קנטון אחר בשווייץ."

אנה קליין, מנהלת המכירות של סוויס, הציגה כמה מהחידושים: כרטיס טיסה לציריך פלוס כרטיס רכבת לבזל; Fly-Rail - מערכת להעברת כבודה בין נמלי תעופה ומאות תחנות רכבת בכל רחבי שווייץ, כולל אפשרות בידוק (צ'ק אין) בתחנות הרכבת; בידוק באינטרנט החל מ-24 שעות לפני הטיסה; אפליקציות רבות לטלפונים ניידים ועוד.

נציג סוויס אדיוקיישן גרופ הציג חמישה בתי ספר למלונאות והארחה בהם לומדים באנגלית 5,000 סטודנטים, ביניהם גם ישראלים במספר מפתיע. יש כבר 80 בוגרים ישראלים.

פאוסטו זאינה, נציג מערך רכבות שווייץ, פירט שני חידושים לשנת 2014 במערך התעריפים המוזלים. ואילו דוריס שורמן, נציגת לשכת התיירות של בזל, שזה לה הביקור השלישי בסמינרים אלה, סיפרה מה בזל עומדת להציע לסוכנים מישראל ואילו אתרים חדשים יש לעיר להציע.

דוברים אחרים היו מיכאל שוויין, נציג נמל התעופה של בזל, שתיאר את יתרונות נמל התעופה הגובל בשלוש מדינות מבוקשות על ידי תיירים מישראל, וציין את העלויות הנמוכות בתפעול שמוזילות עלויות לא רק לחברות התעופה אלא גם לנוסעים - מיסי הנמל שם הם הנמוכים בשווייץ. כן דיברו שלושה מארגנים ישראלים: שירי גורדון מסוויס 1 הציגה את מגוון התכניות שהחברה שלה, המתמחה בשווייץ, הכינה לשנה הבאה. עופר אדלר מב.ד. גרייבר, המתמחה בכפרי נופש ובסקי, סיפר על המוצר החדש של החברה - כפרי נופש בשווייץ המוצעים לראשונה בישראל. נתי מהדי מסוכנות נטו טורס שבג'וליס הציג את מוצרי החברה, המתמקדת בשוק הדרוזי והערבי בישראל, והחליט מזה שנה להתמקד בשווייץ.

 

22/01/2013