18.04.2024
 
"אוניות תיירים לא יגיעו לארץ החל ממרץ 2014 ובשנת 2015"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

"תחום השיט הולך ויורד בגלל יוקר המחיה יוקר הדלק והמיסוי. החל ממרץ 2014 ובשנת 2015 אוניות תיירים לא יגיעו לארץ", כך אמר היום יוסי שטר, נציג חברת הספנות MSC בישראל בכנס חיפה החמישי לתיירות של אוניברסיטת חיפה.

לדבריו של שטר, המיסים שמטילה מדינת ישראל על התיירים הופכים את ישראל ליעד בלתי מועדף. הוא הסביר שגם "מס הגולגולת" שגובה המדינה על כל תייר, המיסוי הגבוה על העגינה בנמלים וחוסר היכולת לעגון במצרים בגלל המצב הביטחוני באזור יביא לכך שאוניות התיירים לא יגיעו בשנתיים הקרובות לישראל.

גם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, שדיבר בפאנל מוקדם יותר התייחס לכך שעלויות הנופש של תיירים בישראל הם גבוהים וכי משרד התיירות עושה מאמצים להוריד את העלות. "אנחנו עוברים משרד-משרד, רגולטור-רגולטור, ומנסים לראות היכן אפשר להוזיל את העלויות, אבל בסופו של דבר רק הגדלת ההיצע תוריד מחירים", אמר.

הוא אף הוסיף שאחת הדרכים שבהם פועל משרד התיירות כדי להגדיל את ההיצע הוא באמצעות פיתוח תחום הקמפניג. "אחד היעדים שלנו לשנה הקרובה הוא פיתוח תחום הקמפינג ובשנה הקרובה נפתח שני אתרי קמפינג בירושלים, בני 500 מקומות לינה כל אחד. יש בתחום זה פוטנציאל של עשרות אלפי מקומות לינה נוספים - ואנחנו נעשה זאת". הלוי הוסיף כי תחום הקמפינג יכול לשלב את משאב הטבע והנוף שיש בארץ, מה גם שלהקים אתר קמפינג לוקח פחות זמן בצורה משמעותית מהקמת מלון חדש.

שינוי מדיניות נוסף עליו סיפר הלוי הוא השקעה מצומצמת יותר בתחזוקה ושיפור של אתרי תיירות קיימים, כשהדגש שהוא נתן בדבריו היה על ערי תיירות דוגמת טבריה ואילת, ולא על פרויקטים חדשים ו"מגלומנים" כדבריו, שבגלל תחזוקה לקויה הופכים להיות מוזנחים תוך שנים. לדבריו, אזור המלונאות בטבריה הוא דוגמה לאזור שבו יש אלפי מיטות בבתי המלון, אולם "אין אפילו תאורה בלילה", כדבריו, מה שהופך את המקום למאוד לא אטרקטיבי ולקשה לשיווק. הוא אמר שגם באילת המצב דומה ולכן במקום להקים מלונות חדשים עדיפה השקעה בניקיון, ספסלים ונוי. "אלה לא מקומות שהוא יצלם בנייד וישלח לחברים שלו ויזמין גם אותם לבקר", אמר.

 

 

16/01/2014