25.04.2024
 
עליה ניכרת במשתתפים בקורס הכשרת מורי תיירות בתיכון

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

כ-60 בעלי תואר ראשון, ברובם מורי דרך, מורים בתיכון וסוכני נסיעות מסיימים היום קורס של משרד התיירות להכשרת מורי תיירות בתיכונים. מדובר בעליה דרמטית בביקוש לקורס המתקיים זו הפעם הרביעית, ואשר בוגריו יוכלו ללמד בבתי ספר תיכוניים המציעים מגמת תיירות לבגרות. כמו כן יקבלו הבוגרים כלים לפתוח מגמות ללימודי תיירות לבגרות בתיכונים. בשלושת הקורסים הקודמים, שהאחרון בהם התקיים לפני כשנה וחצי, השתתפו 15-20 תלמידים. השנה נרשמה התעניינות גדולה במיוחד של כ-100 מועמדים, שמהם התחילו כאמור ללמוד כ-60.

הקורס נערך בשיתוף משרד החינוך, ורבים מהמשתתפים בו הם מורי דרך מורשים, שיצטרכו להשלים תעודת הוראה בהתאם לדרישות משרד החינוך. יצוין, כי בארץ רשומים כ-12,000 מורי דרך. כ-8,000 מהם מחדשים מדי שנה את רישיון ההדרכה שלהם, וכ-6,000 פעילים בהדרכה. מנהלת האגף להכשרה מקצועית בתיירות, מינה גנם, אומרת כי "בהוראת דרך יש הרבה עבודה, אך מדובר במקצוע תובעני מאוד, שלעתים מחייב ניתוק מהבית לכמה שבועות. מורי דרך שילמדו תיירות בבתי ספר תיכוניים יוכלו ליהנות מהכנסה קבועה ומביטחון תעסוקתי וגם משליחות חינוכית ולאומית".

חלק נוסף מהמשתתפים בקורס הם בעלי תואר ראשון במקצועות הקרובים לתיירות, כמו לימודי ארץ ישראל וכדומה.

בין תכני הקורס: היכרות עם תכנית הלימודים הממלכתית ללימודי תיירות, מתן כלים פרקטיים להוראת מקצוע התיירות בבתי הספר והקניית כלים לגיוס מנהלי בתי הספר להכנסת לימודי התיירות לתכנית הלימודים לבגרות.

מגמות התיירות הקיימות כיום בבתי הספר התיכוניים מציעות 3-11 יחידות לימוד וכן 2 תעודות מקצועיות: בתחומי מלונאות, ובייעוץ תיירות ונסיעות. בשנים האחרונות חל גידול של מאות אחוזים במספר התכניות ללימודי תיירות לבגרות בבתי הספר התיכוניים (יש כיום כ-40 בתי ספר תיכוניים) ובמוסדות להשכלה גבוהה. הצלחה בבחינת בגרות במקצוע התיירות מקנה לנבחן נקודות זיכוי מוכרות על ידי חלק מהאוניברסיטאות בלימודים גבוהים בתחום. כיום מוצעות בחינות הבגרות בתיירות בעברית ובערבית.

במשרד התיירות מסבירים את הגידול בביקוש ללימודים אלה, באחוז ההשמה הגבוה של מסיימי קורסי הכשרה מקצועית בתיירות ובפיתוח המואץ של התעשייה. כמו כן, העובדה כי תעשיית התיירות היא תעשייה עתירת כוח אדם שיוצרת גם אפשרויות תעסוקה ברחבי העולם, תורמת גם היא לביקוש הגדול לתחום.

 

14/01/2014