27.04.2024
 
מדריך מקוצר לחיסכון בטיסות לחו"ל

 

 

שירות חדשות תיירות*

 

החלטתם לטוס לחו"ל, אבל ממש לא בא לכם לשלם יותר?

רפורמת "שמיים פתוחים" מאפשרת ליותר חברות תעופה זרות להציע חבילות משתלמות לישראלים, שממשיכים לטוס לחו"ל בקצב גדל והולך. 2013 הייתה שנת שיא מבחינת כמות הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון, עם יותר מ-13 מיליון נוסעים בתעופה הבינלאומית. לפי נתונים שפורסמו ב'דה מרקר' לאחרונה (31.12.13), שנת 2014 צפויה להוציא לחו"ל מספר שיא של יותר מחמישה מיליון ישראלים.

מכיוון שרוב חברות התעופה הפועלות בישראל מציעות כיום חבילות מוזלות (Low-cost deals), הנה כמה כללי-אצבע שיחסכו לכם כסף וגם זמן.

 

מומלץ להזמין מראש

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לזכור שבחבילות המוזלות נוצר מצב בו המחיר עולה ככל שמועד הטיסה מתקרב. אם אתם רוצים לקבל את המחיר הזול ביותר באמת ובתמים, הזמינו מראש לפחות שלושה עד שישה חודשים.

 

מה זה לא כולל

חבילות הלואו-קוסט אומנם מוזלות בהשוואה לטיסות רגילות, אך חשוב לזכור שהמחיר הוא בסיסי בלבד. משמעות הדבר ללא עלויות נלוות נוספות, כגון העלאת הכבודה למטוס, בחירת המזון המוגש בטיסה, אפשרויות בחירת המושבים ועוד. כל אלו דורשים תוספת תשלום.

 

ביטלתם? אין החזר כספי

עוד נקודה שחשוב לזכור קשורה לדמי ביטול: בחבילות המוזלות אין דבר כזה. מומלץ ורצוי לוודא מראש שאין לכם תוכניות אחרות שעלולות להתנגש עם מועד הטיסה.

ומה קורה במקרים בהם מתרחשים אירועים לא צפויים? רוב הסיכויים שגם פה לא תוכלו לקבל החזר, אך שווה לברר זאת מראש עם חברת התעופה אליה פניתם.

 

שימו לב למועדי הטיסה ולמקום הנחיתה

הטיסות המוזלות אכן יחסכו לכם כסף לעומת טיסות סדירות, אך לא תמיד הן יוצאות בשעות נוחות. לעתים זה יהיה באמצע הלילה או מוקדם מאוד בבוקר. קחו זאת בחשבון כאשר אתם מתכננים את הנסיעה, כדי שתוכלו ליהנות ממלוא החופשה ביעד שבחרתם. אם אתם גמישים בתאריכי היציאה והחזרה, הזזת המועדים יום-יומיים לכאן או לכאן יכולה לחסוך לכם כסף נוסף.

כמו כן ודאו מראש באיזה שדה תעופה הטיסה שלכם מיועדת לנחות. לא תמיד מדובר בשדות התעופה העיקריים ביעד המדובר, מה שאולי יצריך מכם נסיעה נוספת במונית מהנמל ליעד הנבחר.

 

מתי לא להזמין טיסת לואו-קוסט

מומלץ להימנע מהטיסות המוזלות בימות הקיץ וכן בעת חגים. אלו הם זמנים של ביקוש גבוה במיוחד לטיסות מוזלות (ואצל הישראלים על אחת כמה וכמה, בעיקר בחגי תשרי ובפסח). הביקוש הגבוה יוצר עלייה גם במחירי החבילות המוזלות, ולכן עדיף להזמין טיסה לתקופות בהן הביקוש נמוך.

 

 

 

 

___________________________________________________________

*המאמר באדיבות VIP Platinum Club מבית אירוהנדלינג, המציעה שירותי VIP בשדות תעופה בארץ ובחו"ל.

 

 

 

 

 

08/01/2013