23.04.2024
 
בדיקת מחירי UP: תחרות ראויה ללואו-קוסט הזר

 

 

מאת שירן כצנלסון

 

לאחר שהתוודענו בנובמבר לחברת הלואו-קוסט הישראלית החדשה UP של אל על, שבמסגרתה יופעלו טיסות ישירות למספר יעדים במרכז ובמזרח אירופה, אמש זה קרה - אל על פתחה את אתר UP להזמנות.

במבט ראשון (וגם שני) האתר נראה צבעוני, ידידותי, מזמין ומבטיח, ולא רק מבחינת העיצוב, אלא גם מבחינת המחירים המוצגים בעמוד הבית, אך האם החברה החדשה תנצח בנוק-אאוט (או אולי רק בנקודות) את מתחרותיה?

בעמוד הבית של UP מוצגים המחירים הנמוכים ביותר שתציג החברה בתקופה הקרובה, כשהמחיר הזול ביותר המוצע לכיוון, עומד על 69 דולרים. מחיר התחלתי זה מוצע ליעדים בודפשט ופראג, בעוד המחיר ההתחלתי לשאר היעדים הנוכחיים: קייב, לרנקה וברלין, עומד על 99 דולרים לכיוון. לא רק UP מפעילה טיסות במחיר מוזל לבודפשט ולברלין, אלא גם Wizz Air ואיזיג'ט. רק נציין שכאשר Wizz Air נכנסה לשוק התעופה בישראל, היא הציעה מחירים התחלתיים של 50 דולרים לכיוון.

לשם השוואה, טיסות הלוך ושוב לבודפשט (כולל מזוודה אחת) בחול המועד של פסח, בין התאריכים 14/04-17/04, דרך UP תעלה לכם 385 דולרים, ואילו דרך Wizz Air ההונגרית תעלה לכם 366 דולרים (פער של 19 דולרים לרעת UP). טיסות הלוך ושוב לבודפשט (כולל מזוודה אחת) בשיא החופש הגדול, בין התאריכים 15/08-18/08, דרך UP תעלה לכם 326 דולרים, ואילו ב-Wizz Air תזכו לאותה תמורה בעלות של 439 דולרים (פער של 113 דולרים לטובת UP). המסקנה: כדאי מאוד להיות ערים ועם האצבע על הדופק, ולא להפסיק להשוות בין החברות ביעד הזה, כי אין הכרעה איזו חברה יותר זולה.

איזיג'ט הבריטית השיקה בחודש האחרון יעד נוסף מתל-אביב לאירופה, את ברלין, ולפנינו השוואת המחירים לתאריכים המבוקשים השנה, בינה לבין UP: טיסות הלוך ושוב לברלין (כולל מזוודה אחת) בחול המועד של פסח, בין התאריכים 14/07-17/07 דרך UP יעלו לכם 562 דולרים, ולאותה תמורה תזכו באיזיג'ט ב-505 דולרים (פער של 57 דולרים לרעת UP). טיסות הלוך ושוב (כולל מזוודה אחת) בשיא החופשה הגדול, בין התאריכים 14/08-17/08 דרך UP תעלה לכם 402 דולרים, ועבור אותן טיסות באיזיג'ט תשלמו 460 דולרים (פער של 58 דולרים לטובת UP).

בסופו של עניין, אל על השיקה כאן חברה המציבה תחרות ראויה לחברות הלואו-קוסט בזירת המחיר. אם בעבר הצטיירה אל על כחברה הגובה סכומים גבוהים עבור טיסותיה מ"קהל שבוי", הרי שתדמית זו משתנה עם פתיחת UP, המביאה בשורה תחרותית גם בגזרת המחיר. אם נוסיף לכך את העובדות שטיסות UP יבוצעו במטוסי ה-737 החדישים וצוות המטוס דובר את השפה העברית, הרי שיש פה מוצר ראוי בהחלט. 

חשוב לעקוב בהתמדה אחר שינויי המחירים התכופים. לפי בדיקתנו, מחירי UP יקרים יותר באמצע השבוע בעונות השפל, שם מציעות החברות הזרות את מחיריהן החל מ-40 דולרים לכיוון - הרבה יותר נמוך ממחירי החברה הישראלית. בנוסף, צריך להיות ערים למבצעים שהחברות מציעות, ולא לשכוח גם את חברות התעופה הסדירות שלעתים מציעות מחיר זהה, אך עם מספר מזוודות כמעט בלתי מוגבל וארוחה במהלך הטיסה.

10/12/2013