19.04.2024
 
חורף בנתב"ג: 66% גידול בלואו-קוסט, 17% גידול בסדירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

גידול של 17% במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה צפוי בעונת החורף שהחלה בסוף חודש אוקטובר 2013, כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

מנתוני רשות התעופה האזרחית עולה כי בעונת החורף הנוכחית שתסתיים בסוף חודש מרץ 2014 צפויים לפקוד את נתב"ג 706 טיסות נוסעים סדירות שבועיות, לעומת 602 טיסות, בתקופה המקבילה אשתקד.

השר כץ ציין כי בעונת החורף הקרובה צפוי זינוק של 66% במספר הטיסות של חברות הלואו קוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהנתונים מתברר כי בעונת החורף הקרובה ימריאו מנתב"ג 63 טיסות שבועיות של חברות לואו קוסט בהשוואה ל-38 טיסות שבועיות, בעונת החורף שעברה.

יצויין כי לפני כחודש חנך השר כץ אולם נוסעים חדש בטרמינל 1 בנתב"ג שישמש את עשרות טיסות הלואו קוסט המוזלות הצפויות להמריא מנתב"ג מידי שבוע, מכל רחבי אירופה. מדובר בטיסות שנוספו כתוצאה מהסכם התעופה שנחתם עם האיחוד האירופי במאי 2013. השר כץ הוסיף כי מדיניות התעופה שמנהיג משרדו והסכם התעופה שנחתם עם האיחוד האירופי יובילו לגידול במספר הטיסות לישראל וממנה והתחזית היא שהגידול בטיסות יואץ גם במהלך עונת הקיץ הבאה.

מהנתונים עולה עוד כי במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות (אל על , ארקיע וישראייר) צפוי גידול של 13% בעונת החורף הקרובה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מספר קווי התעופה שבהם יופעלו טיסות סדירות מנתב"ג על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל יגיע ל-14 קווים. מדובר בקווים בין נתב"ג לניו יורק, פריס, לונדון, רומא, מילאנו, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, וינה, אמסטרדם, בוקרשט, ז'נבה ולרנקה.

"אחד המדדים העיקרים המצביע על גידול ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל והגידול במדד זה מעיד על הצלחת מדיניות הליברליזציה בענף התעופה שמוביל משרד התחבורה ומיושם על ידי רשות התעופה האזרחית" אמר כץ.

מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ציין כי הרשות העניקה בעונת החורף הנוכחית ל-55 חברות תעופה זרות, היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה. לדבריו, מספר גדול יחסית של חברות תעופה קיבלו היתרים לתוספת של תדירויות.

 

 

04/12/2013