26.04.2024
 
שקדי החליט לפרוש מאל על

 

שירות חדשות תיירות

 

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הודיע הבוקר לחברי דירקטוריון החברה, להנהלה ולעובדי החברה כי החלטתו לסיים את תפקידו בתום קדנציה של ארבע שנים. בפועל, הוא יסיים את תפקידו לאחר שייקבע מחליף ותיערך חפיפה מסודרת. בהודעה לבורסה מטעם החברה נאמר, כי פרישתו של המנכ"ל אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת מחזיקי ניירות הערך של החברה.

יו"ר אל על, עמיקם כהן, פרסם הודעה כי דירקטוריון החברה קיבל בצער את הודעתו של שקדי על כוונתו לסיים את כהונתו והוסיף: "אישיותו המיוחדת של שקדי, מנהיגותו ותרומתו לחברת אל על ראויות להערכה מיוחדת ובאו לידי ביטוי בכל תחומי העשייה בחברה כה מורכבת ומאתגרת."

באיגרת שהפיץ הבוקר לעובדי אל על כתב שקדי:

"ברצוני להודיע לכם על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ״ל אל על, לאחר קדנציה של ארבע שנים אינטנסיביות, באחד התפקידים המאתגרים במשק הישראלי. בשנים אלה הייתה לי הזכות הגדולה לעמוד בראש חברה מיוחדת במינה, ובעלת משמעות יוצאת דופן לישראלים, יהודים ואוהבי ישראל - בארץ וברחבי העולם. אני מסיים את תפקידי בגאווה ובתחושת סיפוק גדולה. אמשיך ואוביל את החברה עם כל הלב, כפי שעשיתי עד היום, עד לבחירת מנכ"ל חדש לאל על והשלמת תהליך חפיפה מסודר".

בהמשך האיגרת מנה שקדי את מה שהוא רואה כהישגים המשמעותיים של אל על בתקופת מנכ"לותו, יחד עם אנשי החברה:

"- מטוסים: צמצמנו מספר ציים, הוצאנו מטוסים ישנים משירות, ערכנו שינויים משמעותיים בתצורה הפנימית של המטוסים, וגולת הכותרת - רכשנו שמונה מטוסי 737-900ER חדשים ומתקדמים, מהלך שיוביל לחידוש של יותר מ- 20% ממטוסי החברה.

- דלק: שינינו באופן מהותי את מדיניות גידור מחירי הדלק, דבר שהביא ומביא ליכולת התמודדות טובה יותר של החברה אל מול התנודות במחירי הדלק העולמי ולשיפור במצבנו .

- הוצאות ביטחון: לאחר מאבק ממושך הבאנו להגדלה משמעותית של עשרות אחוזים בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון. בכך הבאנו את החברה למצב המקובל בתחום זה, בחברות תעופה אחרות בעולם וללא ספק שיפרנו, באופן מהותי, את יכולת התחרות וההתמודדות של החברה.

- מדיניות מסחרית: שינינו את מדיניות החברה בתחום המסחרי. שיפרנו באופן חדשני את שיטות העבודה, הניתוח והתכנון העתידי של החברה. השקנו את 'תיירים פלוס', שידרגנו את אתר המכירות האינטרנטי של החברה, הגברנו את יכולת המכירה הישירה, השקנו אתר מקוון ופיתחנו אפליקציית מובייל. בכל אלה, ייעלנו את תחומי התמחור, המכירות והשיווק והבאנו לשיפורים בהישגי החברה.

- מחשוב: תכננו והשלמנו מהלכים תכליתיים ומהירים בתחומים חוצי חברה ושיפרנו את יכולותינו בעזרת מחשוב מתקדם.

- לקוחות, שירות וחווית הטיסה: העמדנו את תודעת השירות בראש סדרי העדיפויות של אנשי החברה, גיבשנו אמנת שירות חדשה על פיה אנו פועלים וייחדנו את חווית הטיסה באופן חדשני ומקורי. אנו בתהליך שיפור מתמיד של רמת השירות והטיפול בלקוח ואנו זוכים על כך להערכה רבה מאוד.

- תרבות ארגונית ומצוינות: שמנו דגש על תהליכי המדידה והתמרוץ של אנשי החברה בתחומים רבים והגענו תוך פרק זמן קצר ליותר מ-1,550 אנשי חברה, בארץ ובעולם, הנמדדים, מוערכים ומתומרצים בהתאם לתוצאות. המשמעות היא: מצוינות והעלאת רמת הביצועים בחברה. אין ספק בליבי כי קרן מנכ"ל למצוינות ואנשים הגבירה את השאיפה למצוינות, אישית וקבוצתית, בכל שדרות החברה.

- אל על, "הכנפיים האזרחיות" של מדינת ישראל והעם היהודי: שזרנו את ערכי היהדות והלאום הישראלי בפעילותה של החברה, הן בקרב אנשי החברה והן בקרב יהדות העולם ותומכי ישראל... כתבנו ספר תורה אשר חברי וחברות הקהילות היהודיות ברחבי העולם השתתפו, באופן אישי, בכתיבתו ובכך הפך למשימה מאחדת ומחברת בין הקהילות בארץ ובעולם, ועורר התרגשות רבה...

- פיתחנו כרטיס מועדון גלובלי למאות אלפי יהודים ותומכי ישראל בעולם, שאינם אזרחי ישראל, המהווה מעין תעודת זהות והמביא להזדהות עמוקה וזיקה עסקית עם אל על...

התמודדות עתידית: נערכנו להתמודדות, התפתחות וצמיחה בעולם המודרני - פיתחנו והשקנו את UP, זרוע פעילות חדשה, דינמית ומיוחדת שתאפשר לנו יכולת התמודדות ותחרות בזירת השמים הפתוחים, במיוחד לנוכח התעצמות פעילותן של חברות הלואו-קוסט.

מועדון הלקוחות: הגדלנו משמעותית את מספר חברי המועדון בארץ ובכל רחבי העולם והגענו ל-1.25 מיליון חברים. כמו כן, אנו מתכננים להשיק מחדש את מועדון הלקוחות, במתכונת חדשנית בעלת פוטנציאל צמיחה רב.

נושא אחד, שלצערי לא הצלחנו לקדם, הינו גיבוש הסכם עבודה קיבוצי חדש. חברת אל על חייבת לצמצם בהוצאות לטובת עתיד אנשיה ונוסעיה, אם ברצונה להמשיך לצמוח, להיות תחרותית ובעלת יכולת התמודדות בענף התעופה, שהינו תנודתי ומאתגר."

 

01/12/2013