26.04.2024
 
אל על לואו קוסט: לא חברה חדשה, רק מותג בשלב זה

 

 

דוד מימון (צילום: סיון פרג')

 

מאת אוריאל ישיב

בשבוע הבא תכריז אל על על הקמה והפעלה של מערך או מותג לואו קוסט. ארבעה מטוסי 737-800 יוקצו למערך החדש. זאת גילה ביום שני דוד מימון, הסמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים של אל על, בכנס השנתי של התעופה אזרחית שהתקיים ביוזמת ובחסות מכון פישר ורשות התעופה האזרחית.

מימון הסביר שהדרך היחידה להתמודד עם תחרות חברות הלואו קוסט, שחלקן בנתב"ג עולה בקצב מהיר, היא בעצם להשתמש באותם כלים. להפעיל מערכת דואלית של חברה סדירה עם שירות מלא וכל הפינוקים והעזרים וחברה לואו קוסט שתתנהג בהתאם. דהיינו תציע באמצעות רכישה באינטרנט טיסה בלבד. כל היתר יהיה בתשלום. עבור מזון ושתיה ,דרך כבודה ותיקי יד ועוד. כך עשו הרבה חברות תעופה באירופה ובמזרח הרחוק.

מקורות בחברה מגלים שהיעדים הראשונים אליהם תופעלנה הטיסות במתכונת החדשה יהיו ברלין, קייב, פראג, בודפשט ולרנקה. המטוסים יצבעו אחרת ממטוסי אל על, התצורה תהיה בת 177 מושבים אחידה בכל המטוסים. תהיה הפרדה ברורה בין המותג אל על, שלדברי מימון נוסעים מוכנים לשלם בין 50 ל-100 דולר יותר כדי לטוס עימה, לבין מותג הלואו קוסט. הקמפיין השיווקי - תדמיתי יציג את המותג או המערך כחלק מ"קבוצת אל על".

לחדשות תיירות נודע שבשלב זה לא מדובר בהקמת חברה חדשה גם לא כחברה בת. התהליך מסובך וממושך. עד היום, שלוש שנים ויותר מאז הוחל בכך, סאן דור טרם קיבלה חזרה את רישיון חברת התעופה שנשלל ממנה מטעמים ביורוקרטיים. באל על גם לא נקבע מנהל מיוחד למערכת החדשה והיא תופעל על ידי כל המחלקות הרגילות.

 

 

19/11/2013