18.04.2024
 
החל פרוייקט העמקת נמל עין גב

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

החלו עבודות התשתית בפרויקט העמקת המעגן בנמל עין גב ושיפוץ ממשה הספינות במספנת עין גב. עלות הפרויקט עומדת על 6.6 מיליון שקלים בשיתוף משרד התיירות - שלושה מיליון שקלים, משרד התחבורה - שלושה מיליון שקלים ומשרד החקלאות - 600 אלף שקלים.

המעגן בנמל עין גב משמש כטיילת ואזור עגינה לספינות קטנות, אך אינו יכול לתפקד כאזור עגינה לספינות גדולות, עקב ירידת מפלס המים לאורך שנים. כך גם לגבי הממשה בעין גב שהינו היחיד בכנרת. כיום שוקע גוף הספינות בבוץ המים הרדודים במעגן.

עוזי קרן, מנכ"ל תיירות עין גב (לשעבר יועץ ראש הממשלה לענייני התיישבות) אומר, כי פרויקט העמקת מעגן עין גב, יאפשר החזרת המעגן והממשה לפעילות, הן לשימוש ספינות הטיולים הגדולות המשיטות את מאות אלפי התיירים והצליינים בכנרת, מנמל עין גב והן לשימוש ספינות הדיג הגדולות.

עוד מוסיף קרן, כי לאחר בדיקות מומחים, יועמק המעגן כך שגובה המפלס, גם בעונות שחונות, יאפשר עגינת ספינות. מפלס הכנרת עומד כיום על מינוס 209.86 מטרים. כאשר הכנרת מלאה המפלס עומד על מינוס 208 מטר. בקו האדום גובה המפלס עומד על מינוס 213 מטרים ובקו השחור, בו הייתה הכנרת לפני מספר שנים והמזח יבש, המפלס עמד על מינוס 215 מטרים.

כאמור, מטרת הפרויקט, להעמיק את המזח שהמפלס יעמוד על מינוס 217.30, כך שבכל מצב, גם בשנים שחונות, בהגיע הכנרת לקו השחור, יוכלו ספינות לעגון במזח.

העמקת המעגן מתוכננת לעומק 2.30 מטר והוצאת כ-6,000 קוב בוץ. הבוץ מועבר על גבי משאיות, מרחק של שלושה ק"מ, לשטחים של הקיבוץ, כך שענף התיירות לא נפגע, כמו גם שמירה על איכות סביבה וניקיון הטיילת.

לפי הערכת חברת השיט בעין גב, שטים על הכנרת כ-700 אלף איש בשנה. כ-300 אלף מהם יוצאים מהמעגן בעין גב, ברובם צליינים. יצוין, כי השיט על הכנרת, הכולל תפילה ומיסה מיוחדות בלב הכינרת, הינו אחד האטרקציות העיקריות בחבילות הצליינות המשווקות לתיירים בחו"ל, המהווים ענף כלכלי משמעותי באזור הכנרת.

מפלס הכנרת עלה בשנה האחרונה לרום מרבי של מינוס 209.86 מטר, גובה שלא נראה באגם כבר שמונה שנים, מאז אביב 2005. בשני החורפים האחרונים, מפלס הכנרת עלה קרוב לארבעה מטרים. המפלס כיום גבוה ב-1.26 מטרים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

 

17/11/2013