20.04.2024
 
הסכם תעופה בין ישראל לפיליפינים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ישראל והפיליפינים חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר להפעיל לראשונה טיסות סדירות ישירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

השר כץ ציין כי ההסכם החדש מאפשר לחברות תעופה של ישראל והפיליפינים להפעיל עד 21 טיסות סדירות שבועיות ושלוש טיסות שבועיות של מטען, בקווים שבין ישראל והפיליפינים. ההסכם מאפשר בנוסף לחברות תעופה ישראליות לשווק מושבים, בטיסות לא ישירות בין ישראל לכל היעדים בפיליפינים, באמצעות הסכמי "קוד שרינג" (כירטוס משותף) עם חברות תעופה פיליפיניות או חברות תעופה ממדינה שלישית.

הסכם התעופה החדש נחתם בישראל בין מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ומקבילו הפיליפיני, חוזה לוטילה. ההסכם מחליף את הסכם התעופה הקודם שנחתם בין המדינות בשנת 1951.

אוכלוסיית הפיליפינים מונה כיום כ-100 מיליון בני אדם. רובם המוחלט הם נוצרים קתולים.

להערכת מנהל רת"א, החתימה על הסכם התעופה עשויה לאפשר בעתיד גידול בתנועת הנוסעים בין ישראל לפיליפינים ומימוש הפוטנציאל הגדול של תיירות צליינים מהפיליפינים לישראל. השר כץ ציין כי הפעלת טיסות סדירות בין ישראל לפיליפינים מבוצעת במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף התעופה שהביא לגידול משמעותי במספר הטיסות וממנה "ההסכם החדש הוא בשורה טובה לישראלים ולאלפי הפיליפינים העובדים בישראל שיוכלו בקרוב לטוס בטיסה ישירה מישראל לארצם" הוסיף כץ.

 

 

12/11/2013